Gå til innhold
Amæn

dette syns eg e frekt

Anbefalte innlegg

Har jo noen frekkaser her på bjerget også!

Dr Motor hadde denne for salg på lazzaroni på disse tider i fjor, vet ikke om den er solgt enda.... Noen som vet hva som skjedde videre med bilen?

33_-1191842534.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har jo noen frekkaser her på bjerget også!

Dr Motor hadde denne for salg på lazzaroni på disse tider i fjor, vet ikke om den er solgt enda.... Noen som vet hva som skjedde videre med bilen?

33_-1191842534.jpg

Den er fortsatt på hadeland så vidt jeg vet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke det helt store å kjøre da.... En hvilkensomhelst gammel alfa gir et langt større smil om munnen!

:)

Er vell litt som gammle alfaer, skal ikke så alt for store endringene til før de virkelig får fremm gliset ;)

Har aldrig kjørt en standard utgave, men har kjørt noen runder med en som var litt modifisert (hjulvinkler / fjører og dempere) av noen som hadde peiling, og det var i allefall morsomt :D selv om den ikke var noen rakett med standard motor ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg vil også ha en Monte Carlo. Nen som vet om en til salgs?? Eller må jeg dra til fremmedland for å finne en??

Så en rød sådan uten skilter nede på AutoItal i dag, så litt sliten ut. Koster jo ikke meget at spørre om den vil bytte eier.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke det helt store å kjøre da.... En hvilkensomhelst gammel alfa gir et langt større smil om munnen!

Yeah, right.....!

Det er fakta!

Det er fint at du synes det da Ola, så kan jo resten av verden mene noe annet ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rart at det er så få alfaentusiaster på dette forumet.. er bare fiat og lancia som gjelder! :D Ble skuffa over montecarlo.. Var en som å kjøre en litt stor x19.. Ikke noe magi med andre ord.. En alfasud er langt artigere å kjøre.. For ikke å snakke om en 105 serie eller en gtv.

Men de er jo tøffe å se på om ikke annet!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rart at det er så få alfaentusiaster på dette forumet.. er bare fiat og lancia som gjeld

Neida, Alfa "rules", men de fleste her inne har sansen for andre merker også, særlig Italienske. Vi gærninger som liker Italienske biler er i mindre tall sammenlignet med andre merkeklubber som f.eks. VAG, BMW, Opel, og annet rask, det blir jo nesten komisk om vi skal "splitte" oss opp i enda mindre grupper enn nødvendig.

Det kan virke som du har et litt lite nyansert syn på dette med bilmerker. Alfa er det eneste som duger, men enkelte modeller fra Ferrari kan til nød gå an. Med bombastiske uttalelser som underbygger dette synet, kan det jo bli noen reaksjoner. Det er lett for å ta deg lite seriøst, noe som er synd med tanke på hvilken kunnskap du besitter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også sansen for andre italienske merker.. men i motsetning til deg har jeg et helt objektivt syn på bilene! Utaler meg aldri sjelden om biler jeg ikke har eid eller prøvd. Montecarlo har jeg kjørt en hel del. Og det er en fin bil. Men alle alfaer fra samme epoke er artigere å kjøre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vurderte Monte Carlo en da den var ny, men det ble ikke aktuellt da den var dyr, ikke ble importert til Norge og hadde helt gjennomsnittlige ytelser på nivå med 116GTV 2L.  Ved nærmere ettersyn virket det som en damebil for meg. 

Etterfølgeren  037 Rally Stradale fant jeg derimot som en skikkelig grombil.  Dessverre ble bare et par hundre laget av den, men til hvilken pris.  Etter sigende skal det være et par stykker av de in Norge, men de har jeg til gode å se...kunne gjerne hatt en slik!

link:

http://www.qv500.com/lancia037p1.php

post-919-14779326782969_thumb.jpg

post-919-14779326783091_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå snakkes vi ja! Har du sett. Må ha vært en drøm å være bilinteressert og ha pæng på 70 og 80 tallet. Ene sykere gobilen etter den andre:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Monte Carlo med 3.0 Alfa-sekser må vel være morsomt. Kunne godt tenkt meg en sånn.

Lancia 037 er jo en drømmebil, men den er vel out-of-range sånn rent økonomisk, synd for det er en av mine drømme-Lanciaer  8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...