Gå til innhold
alfetta76

De Tomaso Pantera?

Anbefalte innlegg

Hvor bør jeg rette mine kritiske øyne??

Siden den er bygd av Italiensk stål, er vel rust et hett tema... Motor og drivverk er etter det jeg har blitt fortalt solid som granitt.

Men er det noen som kjenner til disse bilene, og har noen ting jeg bør sjekke/ svakheter som må tas hensyn til??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er kjekt med den slappe jernklumpen er at det er vel ganske lett å få hentet ut mer effekt til en billig penge, og delene er lette å få tak i..!?!

Kunne og hatt en Pantera stående!  ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Også er den slappe jærnklumpen ganske skuddsikker!

jaha...syns å huska ein viss rø ein eg som havarerte på jemtur fra italiensk dag

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

alle kan vel ødelegge en motor?

jeg har også en svakhet for disse. har lysta på en i 15-20 år. det var de penga da. kone, barn, hus, hest tar sitt.

jeg vil vel ikke tro at disse har en så veldig slapp jernklump baki? hvis man ser på de gamle da, en nyere pantera med 190 hesters v8

er nok ikke imponerende, men de er villige og enkle å trimme disse motorene.

kan ta en når som helst jeg ,og en ferrari 365, og en urraco og....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Også er den slappe jærnklumpen ganske skuddsikker!

jaha...syns å huska ein viss rø ein eg som havarerte på jemtur fra italiensk dag

Han hadde kjørt nesten tom for olje på banen, så tok noen rådelagere i en sving eller noe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pantera er helt rått!! En bil som jeg MÅ ha i garasjen en gang.

Orginalt er det vel en standard US-motor med 300hk, men som sagt over så er de vel rimelige lette og billige og skremme opp litt...

All honnør til førstemann som handler Pantera  8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøffe biler med tøff motorlyd.  De jeg har prata med rundt disse bilene forteller dog at de har lett for å koke når det ikke er fart på bilene.  Kanskje det problemet er løst for lenge siden? Teorien bak prosjektet var igrunn å bruke en kraftig, billig og pålitelig amerikansk motor i en bil med italiensk design.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min "hybelvert" i gamle dager hadde De Tomaso Pantera. Jeg hadde gleden av å sitte på noen ganger. Det er en artig bil, men dessverre med en skikkelig harry lyd. Masse skyv på lavt turtall, ingen sprut på toppen. Nesten som en diesel.

Men det er et ganske pent design!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Masse skyv på lavt turtall, ingen sprut på toppen. Nesten som en diesel.

slikt kan fikses på og det koster ikke skjorta :)

så en amcar bli kjørt på rullende landevei i går og den hadde bratt stigende kurve hele veien på momemt og hk, til litt over 6000rpm, men da ga den seg pga noe trøbbel. kammene skulle være gode for å kunne nå 7000, og det er vel ok for en amcar-v8er..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry gutter men Ford sin 351C er LANGT fra skuddsikker og vel det som fikses oftest i disse bilene.

Ofteste årsak til ras er at sjafør trur motor er skuddsikker og bilen er jo italiens mao masse turtall og pang... den tåler ikke 6000rpm engang orginalt...

Å toppene til Pantera ja de er ikke std 351C og er dermed grisedyre å få tak i, har vært med og bygge opp to sånne motorer i samme bil etter ras.

300hk??? da har du GTS gr.5 de fleste normale hadde mindre en det.

351C er vel Ford sin dårligste motor mao den har digere kanaler i toppene som burde gi masse futt langt opp med en bunndel som ikke holder mål...

Girkassa ja den tåler ikke stort en kjapp bomgiring og det kan koste dyyyrt.

Kjøling ja det er et eget kapittel i dissa bilene.

Men missforstå meg rett bilen er griserå og ja kunne godt tenke meg en men det første som hadde åka rett ut er motoren.

Inn med LS7 fra GM og girkasse fra Porsche ja da snakker vi futt og holbarhet.

Å gutter rett farge på de er vit,  klart tøffest ;D

Griserå biler men har desverre fint lite Italiensk fealing.

Erik A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...