Gå til innhold
Arve V

Motorlyd 159 1,9 16V JTDm

Anbefalte innlegg

Jadda, så er vi i gang igjen..........

Har prøvekjørt en 159 med samme oljebrenner jeg har i 156'en, MEN det var en slik intens "dyselyd" ved pådrag, ligna egentlig på ventiltikking, men var helt borte på tomgang, rusing og når den rulla uten pådrag.... Dere som har denne motoren i 159; -er det slik? -skal det være slik??

156'en er jo helt stille på den måten, bare turboplystring der...

Skeptisk...

Arve V

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Usikker på hva man skal kalle lyden i min 159 1.9 jtdm, men jeg opplever lyden som ventiltikking. Det låter som om ikke ventilløfterne får nok olje ved hardt pådrag. Og denne lyden blir mer tydelig desto hardere du gasser og jo høyere opp i omdreininger du kommer.

Men det er en helt normal motorlyd på denne bilen. Rart og ikke en så god lyd. Men ingenting galt.

Alfa^2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å skremme dere litt, så var det sånn det lød fra min 156 med samme motor og 96000km. Etter et par uker var det som om turboen ikke virka lenger. Da var motorens innsugside totalt nedsota pga defekt EGR. Fullstendig >:( Verkstedet mente at tikkelyden kom fra koksa ventilseter og ventiler. Bilder ligger i tråden om mine biler et sted...

Har samme motor for 3. gang (men nå i GT) og det lyder IKKE slik  :)

(skulle jo aldri ha sånn dritt igjen, men man glemmer litt for fort noen ganger, heh)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heller nok mer til Runet sin forklaring, ja. Bilen jeg prøvde har vært småkjørt rundt om i bytrafikken, av en forsiktig frue..... Nedsotet EGR høres ut som en plausibel forklaring. Kan ikke tenke meg at denne lyden skal være der...

Vi får se.....

Arve V

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne lyden kommer ikke fra fotbrønnen på passasjersiden vel? Nå er jo dette riktignok en oljebrenner, men har vært borti tikkelyd fra den plassen på flere bensindrevne Fiat'er tidligere... Typisk da bare hørbar ved litt gasspådrag, borte ved jevn fart og fullt pådrag

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...