Gå til innhold
panzhar

Hvordan montere powerflex foringer på nedre bærearm?

Anbefalte innlegg

Jeg er litt lost in space her. Hvordan får man de gamle foringene av? Hvordan fester man de nye, skal skiven som følger med presses inn i sylinderskiven? Eller skal denne ligge løst? Jo mer dere kan utfylle om dette jo gladere blir jeg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, denne delen må av og gummien og hylsen(e?) innenfor må av. Så skal polyflexene inni denne delen igjen. Tror det meste blir litt klarere når de orginale gummiforingene er fjernet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må få presset av den gamle innerste ringen. Den løse skiva skal neders, så setter du på foringene på den nye hylsa som har skiven montert. Om du bare brenner bort på disse så mangler du en skive å få låst foringene med om det er av typen som vist over. Dessuten er du flink om du får på foringene uten å presse av den gamle hylsa..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis inderste ringene må presses av, er det vel bare dette som trengs. Da er vel brenning og boring osv unødvendig. Bortsett fra å få av festene der polyforingene skal settes, men det fikser vår gamle venn vinkelsliperen  ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror den innerste hylsa(innerste som i midten) sklir ut helt av seg selv bare du sitter noen minutter med brenneren..

Er det ikke bare den ytterste hylsa du skal sitte igjen med da?

Mulig det var noe jeg ikke forsto med skiva osv da.. hmm..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik demonterte jeg mine foringer:

- Brente av gummien

- Vinkelsliper  på indre stålhylsen, Slipte forsiktig en "sprekk" langs hele lengden på hylsen. Da var det en smal sak å vri på hylsen, samtidig som jeg trakk den av.

Har ikke sett 156 "utgaven", men etter som jeg tolker det så er  det en hylse med flens (Skive)+ en løs skive. Da skal den løse skiven på først, så hylsen med flens (foring monteres på den først).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...