Gå til innhold
Gjest tlodberg

Husker du mini-sportsbilen?

Anbefalte innlegg

Apropos X1/9, hva er sånn cirka max legemlig lengde på en fører av disse? Altså, hvor høy kan man være før det blir utrivelig å være bak rattet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er nesten borti 1.80 mener jeg, og har grei plass. Forholdsvis god fotplass, men tror ikke du skal være over 1.90 uten at det blir trangt mot taket.

Men det går nok bra for de fleste....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som han over her skriver,ikke over 190cm...  ::)

Jeg er 191 å har ikke sjangs  :'(

Men nå er jeg lang i beina da,så hvis du er lang i ryggen så går det kanskje.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine 184 burde finne seg til rette med mindre jeg er utpreget nordisk av kroppsbygning da... Denne italieneren er jo fra den tiden de lagde biler for italienske menn med lange armer og korte ben :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som dere skjønner har jeg aldri sittet i en X1/9. Jeg har derimot kjørt Mazda MX-5 av andre og tredje generasjon, og den gamle var en smule trang. Høyrekneet tok borti rattet eller noe deromkring, og hodet var farlig nære bøylene i kalesjen.

Men om dere mener en 184 cm kar kan få plass i Fiat'en er det vel bare å begynne å lete etter en da. Konseptet er jo genialt - midtmotor, sylskarpe linjer, italiensk motor, lav pris - kan det bli bedre?  8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ofte benplassen som blir problemet. Det er trangt mellom midtkonsollet og rattet, så lavere sete og mindre ratt hjelper. Dessuten kan man modifisere skinnene slik at man kan få setet litt lengre bakover. Jeg passer fint i en X1/9 med mine 182 cm., men når kjøringen blir aktiv nok blir det litt trangt. Bror er 5 cm. høyere, og kan kjøre bilen uten sko på føttene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leste om en car som hadde puttet en 2.0 TS motor i denne...

Det er mye rart som er puttet bak i disse bilene, og i USA og Australia er det ikke uvanlig med Honda S2000 og Toyota 2,0 motorer, noe som gir langt mer mening enn en 2.0 TS. Det råeste i mine øye er likevel de som bruker originalblokka, enten i form av Uno Turbo (ca. 360 hk), 8v originaltopp (ca. 190 hk), eller 16v topp (ca. 220 hk). Da mister man ikke balansen i bilen, og klarer å holde vekta under 700 kg. for banebiler. V6 er bare tull i en slik bil, for du kan oppnå like mye effekt av en japansk fire-sylindret motor.

Sannheten er at bilen er morsom å kjøre som den er, bare den er i orden (ganske uvanlig). Med litt trim fra en 1500 motor så gir den ærlige 110 hester, uten at det koster skjorta, og da er den såpass rask at mange moderne biler sliter med å henge på.

Som Flaco skiver over her "Konseptet er jo genialt - midtmotor, sylskarpe linjer, italiensk motor, lav pris - kan det bli bedre?" Svaret er "Nei, trolig ikke" ;)

Hilsen en som har solgt en X1/9, men kjøpt fire :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...