Gå til innhold
Lambrex

1974 GTV 2000 Bertone Coupe - Selges.

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig kjøpt drømmebilen. Jeg hentet den forrige helg hos en hyggelig kar i Son. Bilen kom såvidt jeg husker til landet i Mai fra Holland der den har vært lagret i 20 år.

Det er masse som må gjøres på bilen, men om alt går etter planen er den pen og kjørbar til våren/sommeren 2010.

Jeg har ikke så mye bilder av bilen, men kan legge ut de jeg tok på turen hjem til Bergen.

194.jpg?t=1254694903

192.jpg?t=1254694966

188.jpg?t=1254695007

190.jpg?t=1254695046

193.jpg?t=1254695103

201.jpg?t=1254695160

206.jpg?t=1254695217

210.jpg?t=1254695257

211.jpg?t=1254695287

212.jpg?t=1254695315

213.jpg?t=1254695337

214.jpg?t=1254695363

215.jpg?t=1254695388

Bildene er ikke særlig spennende, været på returen var ikke bra, så en kjapp stopp i Lærdalstunnelen for å strekke på beina og fotografere ble en av få muligheter.

Nå gleder jeg meg til våren og lange turer på svingete veier.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er så at herren mangler det støtfangerhornet der framme så har jeg ett liggende.... men det er vel ikke det som haster mest........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil !

Du gleder deg til sommeren tenker jeg! Litt stell trenger den i vinter ser jeg, hva er planene for den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det.

Uhu, takk som byr, men jeg tror jeg må komme tilbake til deg angående den delen. Du har helt rett, det er veldig mye som må ordnes først.

Planen med bilen er først og fremst all rusten, deretter det mekaniske.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin bil, med fin historikk som ble ofret til fordel for nytt kjøkken i nytt hus... Gleder meg til å se denne ferdig på veien.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallaien Chris. Jeg bor i Bergen, ja. Trekkvognen var forøvrig leiebil, bare så det er sagt!

Jeg håper bilen er på veien til våren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å fylle på med litt info:

Jeg fant bilen på Ebay og la inn et bud og så skjedde det ikke noe mer... Helt til bilen ble min. Selgeren har en samling på rundt 25 Alfaer (for det meste 105-serie) mange objekter som dette - biler han har funnet de siste årene, som av en eller annen grunn hadde blitt stående. Etter kjøpene lagret han bilene i en garasje og der har de altså stått inntil han fant ut at han skule kvitte seg med det meste.

Denne bilen er 100% orginal, den har ikke vært "tukla" med, ingen hobbysveisere har vært på ferde, og hvis dere ser på bildene så "aligner" bilen 100%. Det finnes ikke rust i bærende konstruksjoner. Løfter du opp teppene så er metallet som nytt under. At den har en sjelden fargekombinasjon og ATS felgene orginalt gjorde den ikke mindre spennende.

Jeg har fått det for meg at jeg er en eminent kokk (en del andre mener også dette) og har således tenkt til å starte opp et slags "hjemmebasert" gourmetfirma. Da trengte jeg et skikkelig kjøkken og ikke minst en skikkelig komfyr. Så denne bilen ble byttet mot en AGA-komfyr type sex-fyra... Så da får det heller bli italiensk mat på svensk ovn, og dersom det bærer frukter, italiensk bil med svenske skilter etterhvert...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er målet for hvordan bilen skal bli. Jeg var usikker på fargen i starten, men den har vokst på meg og jeg synes den er meget pen.

Så da får tiden vise hva som skjer og hvor fort det skjer. Spennende er det uansett.

OriginalBertone.jpg?t=1259226091

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er nå gravd fram fra snøen og fraktet til et tryggere sted. Jeg mistet garasjeplassen for en stund siden, så den har lidd ute en stund nå. Her er en liten bildefortelling fra dagen i dag.

nedsndd.jpg?t=1263328023

Den dukket opp til slutt.

bilde-4.jpg?t=1263328097

Lastet på henger og klar for tur. (må få med den nye trekkbilen!)

bilde-5.jpg?t=1263328194

bilde-2.jpg?t=1263328224

Denne adressen kjenner nok noen av dere fra før.

bilde-8.jpg?t=1263328271

Endelig under tak.

bilde-9.jpg?t=1263328718

Dette ser ut som et fint sted å være.

bilde-10.jpg?t=1263328451

Så får vi se hva vinteren bringer. Den står nå til total overhaling hos "the magician from Misje".

Jeg gleder meg til fortsettelsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den garasjen ser kjent ut... Det har kommet/kommer mye fint ut av den. Lykke til med prosjektet (den andre Bertonen er også borte)....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemningsrapport før lunch:

bertonefix01.jpg

Bad news: begge ytterkanaler, fremre jekkfester, deler av gulv og nedre skjermkanter begge sider må byttes.

Good news: midtre og indre kanaler frisk og fin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble et par timer etter lunsj også:

bertonefix02.jpg

Klar for kanalinnsveising...

bertonefix03.jpg

på begge sider.

bertonefix04.jpg

Hull i gulv i fremkant begge sider.

Resten av gulvene ser bra ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemningsrapport før lunch:

Bad news: begge ytterkanaler, fremre jekkfester, deler av gulv og nedre skjermkanter begge sider må byttes.

Good news: midtre og indre kanaler frisk og fin.

Jepp, men er det orginale midtre kanal vi ser på bildet, i så fall ser den jo helt fin ut. Jeg er sikker på at dette ikke er i nærheten av hva jeg fant i Stepfronten...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanaler har jeg ikke liggende, så da går vi videre til neste oppgave...

bertonefix05.jpg

Alt av kuler, foringer og ledd er selvsagt utslitt, så understellsdeler må selvsagt sandblåses, lakkes og få nye slitedeler.

Inne i hjulhusene ser alt stål uforskammet friskt ut. Og det er jo bra!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Roger!  Har visst ikke fått med meg hva som skjer her. gratulerer med bil! Dette kommer til å bli bra.

Gleder meg til å følge utviklingen.

Mats

(trommemats)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Roger!  Har visst ikke fått med meg hva som skjer her. gratulerer med bil! Dette kommer til å bli bra.

Gleder meg til å følge utviklingen.

Mats

(trommemats)

Hallaien Mats, dette blir spennende ja. Det skjer fort og tydeligvis.

(trommeroger)

PS! Konsert på Logen Bar førstkommende søndag!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Inne i hjulhusene ser alt stål uforskammet friskt ut. Og det er jo bra!

Bilen gikk, etter det selger fortalte meg, daglig fram til 1988 da den hadde stoppet for eieren han kjøpte den av. Da ble den stående ute i en del år før den ble "reddet" av samleren.

Han satt den i en garasje og der stod den fram til sommeren 2009 da jeg kjøpte den og fikk den sendt til Norge. Jeg er ganske sikker på at denne bilen er i god stand i fohold til en del andre objekter der ute, og det gleder meg å lese kommentaren din som jeg har sitert.

Roger: Jeg forlanger at du kommer deg over til Østlandet med denne til sommeren slik at jeg kan se vidunderet med egne øyne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...