Gå til innhold
jonnyboy

Fiat Bravo 1.4 T-jet sport

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på å skaffe meg en Fiat Barvo 1.4 T-jet sport, liten turbo motor på 150hk, som nr 2 bil.

Er et noen her som har noe erfaring med den bilen? +/- osv, jeg ser på 2007/2008mod.

er det registerrem på den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En bil jeg virkelig kunne tenkt meg selv, ingen erfaring med bilen utover at jeg har prøvekjørt den. Det er reg. reim på den ja. Ville nok senket den hvis jeg skulle hatt en slik da bakenden virker litt nervøs, mener å huske at det finnes to ulike kit fra H&R. Lavt forbruk på den også....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Deilig å kjøre, forholdsvis "fast i fisken" både i understell og styring. Sportknappen strammer opp enda litt. Motoren er innmari morsom, opplevde ikke noe "turbolag". Stilig lyd i den også. Ville ha sett meg om etter en i Maseratiblå, da blir den steintøff! Og gjerne med de gråaktige felgene også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svar, hvor ofte må registerremen skiftes? det høres jo mye ut med 150hk på en 1.4liter, men dette er vel samme motoren som sitter Abarthen, så den tåler vell enda litt til?

jeg går utifra at det er vanlig Alfa standar på Fiat, altså bra kvalitet og ikke noe tull.

jeg har sett meg ut en sort eller en hvit. blå er heller ikke helt dumt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er rimelig sikker på at reg. reim skal byttes hvert 4de år på disse nye motorene (var iallfall det på GP 1.4 8V), og ja motoren er samme som i MiTo . Samme motoren finnes med 180 hk i Abarth så 150 hk burde da ikke være noe problem, Fiat har lang erfaring med små motorer som har mye effekt (ref. Uno Turbo). Alfa og Fiat er jo samme konsern, selv om Fiat'ene jo er noe rimeligere. Lite forskjell i kvalitet på disse men ofte noe enklere løsninger på Fiat i forstilling osv., både rimeligere og mere holdbart. Mitt inntrykk etter prøvekjøring av Bravo var at interiøret var ca. på Alfa nivå (og bedre enn Grande Punto som jeg har hatt før), og bilen virker veldig bra sammenskrudd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg må si at jeg syns bravo'n er finere en Mito, + at den har mer plass.

Grande Punto Abarth hadde jo vært noe, men den er for liten. Regner med å få tatt en prøve tur til helgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motoren i denne fåes vel helt opp til 200 hk i både 500 Assetto Corse og 500 Abarth by Schnorr Kraftfahrzeuge. Så potensialet bør absolutt være til stede  ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motoren i denne fåes vel helt opp til 200 hk i både 500 Assetto Corse og 500 Abarth by Schnorr Kraftfahrzeuge. Så potensialet bør absolutt være til stede  ;D

Hamann har klemt 265hk/348nm ut av denne 1,4 literen, så potensiale er det liten tvil om at den har!  :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da kan det jo bli riktig så moro, få se hva som skjer de neste 2-4 ukene.

er litt usikker om jeg skal gå for en Italiensk bil til, eller om jeg skal sattse på noe annet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Km-tallet er også øket med de nye motorene, litt usikker på om det er 100 eller 120 kkm som gjelder nå. De fleste treffer nok aldersbegrensningen først...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er riktig farge på Bravo. Sort er forbeholdt likbiler og VAG produkter....     ::)

;D:D må si meg enig, sort og grått (i alle varienter) er og blir kjedelig :D

Og den blå var drit stilig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin på bilder, men er egentlig kjedelig den og. Blir for vin-rød. Da er den faktisk finere i vanlig rød (ikke metallic) Men smaken er jo forskjellig da. Det med sort bil mener jeg at ikke er pent da en del detaljer forsvinner. Greit nok på en VAG da de kompenserer med detaljer i krom o.l. Se litt på den norske bilparken når du er ute og kjører. Det er en grå-sort masse alt sammen. Hadde man kunnet fått Bravo i den knall orange fargen Grande/Doblo kommer i, hadde jeg kjøpt umiddelbart. Eller kanskje som tolv-åtten min....    ;D

53771_s.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...