Gå til innhold
Veloce

Banerekorder Corsa Italiana 2009->

Anbefalte innlegg

Her vil jeg oppdatere banerekorder for kvalifisering og løp for hver klasse. Jeg starter fra 2009-sesongen da det ble nye klasseberegninger dette året.

Rudskogen

Klasse Mille Trecento

Kvalifisering  (26.09.2009)    1.11.153      Carl Gulbranson                9  Fiat Abarth 1000tc

Løp              (26.09.2009)    1.10.859      Carl Gulbranson                9  Fiat Abarth 1000tc

Klasse 4

Kvalifisering  (31.07.2010)    1.09.708      Kim Rune Johansen            73 Alfa Romeo Giulia

Løp              (02.10.2010)    1.09.097      Kim Rune Johansen            73 Alfa Romeo Giulia

Klasse 3

Kvalifisering  (17.04.2010)    1.09.248      Christer Lundem                3  Alfa Romeo GTAm

Løp              (02.10.2010)    1.07.232      Kevin Hæreid Johansen      40 Alfa Romeo GTV 2.0ts

Klasse 2

Kvalifisering  (31.07.2010)    1.06.961      Øyvind Hansen                23 Lancia Thema stv 2.0

Løp              (17.04.2010)    1.06.612      Øyvind Hansen                23 Lancia Thema stv 2.0

Klasse 1

Kvalifisering  (31.07.2010)    1.06.066    Trond Birkeland                26 Alfa Romeo GTAm Turbo

Løp              (20.06.2009)    1.07.099    Trond Birkeland                26 Alfa Romeo GTAm Turbo

Våler

Klasse Mille Trecento

Kvalifisering  (15.08.2009)    1.11.435      Carl Gulbranson            9  Fiat Abarth 1000tc

Løp              (16.08.2009)    1.11.142      Kjell Karlsen                  17 Autobianchi A112 Abarth

Klasse 4

Kvalifisering  (15.08.2009)    1.08.928      Fred Arve Monsen          73 Alfa Romeo Giulia

Løp              (29.08.2010)    1.08.250      Fred Arve Monsen          73 Alfa Romeo Giulia

Klasse 3

Kvalifisering  (15.08.2009)    1.08.823      Thomas Bildøy                32 Alfa Romeo 164 3.0

Løp              (28.08.2010)    1.07.990      Kevin Hæreid Johansen    32 Alfa Romeo GTV 2.0ts

Klasse 2

Kvalifisering  (15.08.2009)    1.05.255      Mats Andersen              4  Alfa Romeo GTV 116 2.0

Løp              (16.08.2009)    1.07.584      Hans Rune Horne          10 Alfa Romeo 75 3.0 24v

Klasse 1

Kvalifisering  (15.08.2009)    1.05.162    Trond Birkeland            26 Alfa Romeo GTAm Turbo

Løp              (16.08.2009)    1.05.726    Trond Birkeland            26 Alfa Romeo GTAm Turbo

Mo I Rana

Coppa Mille Trecento

Kvalifisering  (26.07.2009)    2.00.527      Vegar Johannessen        8  Autobianchi A112 Abarth

Løp              (26.07.2009)    1.58.398      Vegar Johannessen        8  Autobianchi A112 Abarth

Klasse 4

Kvalifisering  (26.07.2009)    1.50.015      Geir Langlo                    73 Alfa Romeo Giulia

Løp              (27.07.2009)    1.49.182      Nils Kleven                    20 Alfa Romeo GTV 116 2.0

Klasse 3

Kvalifisering  (26.07.2009)    1.50.571      Espen Enerhaugen        35 Alfa Romeo 155 2.0

Løp              (27.07.2009)    1.49.728      Espen Enerhaugen        35 Alfa Romeo 155 2.0

Klasse 2

Kvalifisering  (26.07.2009)    1.49.131      Hans Rune Horne          4  Alfa Romeo 75 3.0 24v

Løp              (27.07.2009)    1.48.265      Hans Rune Horne          10 Alfa Romeo 75 3.0 24v

Klasse 1

Kvalifisering  (26.07.2009)    1.54.502      Sten Sture Larre          171 Ferrari Dino 308 GT4

Løp              (26.07.2009)    1.50.464      Sten Sture Larre          171 Ferrari Dino 308 GT4

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Overall record på Rudskogen i Corsa Italiana ble satt i 2008 av Scuderia Kovacs (var vel ingen Kovacs bak rattet...): 1.06.210  ;D

Synd de ikke har deltatt iår, håper å få se denne bilen på banen igjen neste år  :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

God idé! Men du har tatt med inntil 1301 i klasse 4. Man kan være med i Coppa Mille Trecento selv om man kjører i kl 3.

Det er riktig Lucky.

Hva med å bare har Coppa Mille Trecento som en egen kategori, og ikke blande det inn med klassene ellers? Det er jo slik poengene blir fordelt.

Det er bare klasse 4 biler i Coppa Mille Trecento til nå, men det kan fort endre seg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om mange mener at disse småtassene stort sett er i veien, må jeg bare si at det er smått imponerende av Carl Gulbrandson å prestere 1.10-runder med en 1050 støtstanger! Det gir håp for oss andre!

Tronds tider viser også at Corsaen er en seriøs racingserie. Tipper også at vi ser en klasse 1 bil ned på 1.05-tallet til året...

JE

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

God idé! Men du har tatt med inntil 1301 i klasse 4. Man kan være med i Coppa Mille Trecento selv om man kjører i kl 3.

Det er riktig Lucky.

Hva med å bare har Coppa Mille Trecento som en egen kategori, og ikke blande det inn med klassene ellers? Det er jo slik poengene blir fordelt.

Det er bare klasse 4 biler i Coppa Mille Trecento til nå, men det kan fort endre seg :)

Da er teskten endret

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Overall record på Rudskogen i Corsa Italiana ble satt i 2008 av Scuderia Kovacs (var vel ingen Kovacs bak rattet...): 1.06.210  ;D

Synd de ikke har deltatt iår, håper å få se denne bilen på banen igjen neste år  :)

Denne Kovacs tiden var ikke fra Rudskogen, men Vålerbanen 30 august i fjor på kvalifiseringen:-)

jeg ble også imponert av den lille fiaten, den gikk som et skudd!

m

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Overall record på Rudskogen i Corsa Italiana ble satt i 2008 av Scuderia Kovacs (var vel ingen Kovacs bak rattet...): 1.06.210  ;D

Synd de ikke har deltatt iår, håper å få se denne bilen på banen igjen neste år  :)

Den tiden ble nok satt på kvaliken på CSM på Våler i fjor og var en saftig forbedring av fjoråret der igjen. Her et bilde med brede smil like etter løpet, tatt av TWA.

Ellers settes  jo runderekorder alltid  i løp, som tellende.  Man kan selvsagt nevne beste kvalik tid, men løpstider gjelder som rekord.

Fortsetter det slik fremover så er vel snart nede i 1.02-1.04 og begynner å hale innpå Porsche gutta.

Scuderia K.  kommer nok tilbake...

post-919-1477932667999_thumb.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Overall record på Rudskogen i Corsa Italiana ble satt i 2008 av Scuderia Kovacs (var vel ingen Kovacs bak rattet...): 1.06.210  ;D

Synd de ikke har deltatt iår, håper å få se denne bilen på banen igjen neste år  :)

Denne Kovacs tiden var ikke fra Rudskogen, men Vålerbanen 30 august i fjor på kvalifiseringen:-)

Stemmer det, jeg var  jo der selv og så på.

Synes det er mange biler og sjåfører som imponerer i serien vår  :) Og det som er enda bedre er at vi har verdens hyggeligste serie  ;D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synd jeg ikke hadde transponder på Ducatien på ACR, for da hadde vi nok sett 1:30-tider tenker jeg........ høhøhøøø

..og hva kjører du Rudskogen på med Ducatien da... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

..og hva kjører du Rudskogen på med Ducatien da... ;)

Tja.. Siden min kjære er ganske høylydt så må jeg bytte potter for å få kjøre utpå da grensen går ved 100 dB og min synger på 103 ved 5500 omdr... Og da får hun for mye bensin og blir vrang.. Så det skal vel finnes ut til neste sommer om alt går som planlagt og en liten "power commander" er innstalert...

Men regner med godt under minuttet da ja....

*sa noen tøff i trynet og lang fallhøyde???*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sakset fra Bike forumet:

"Banerekorden er på 1,29 ca.  (152km/t snitt) satt av Børre Andersen i Superbike i år så vidt jeg har funnet ut. Tidligere rekord hadde vel Oddgeir Havnen fra 2002 på 1,31 (149km/t snitt)-det må da ha vært en veldig god tid i forhold til dagens rekord? Det var vel Yngve som hadde kjørt på 1,35 - med trimmet  Hayabusa?

Er det noen som vet hva en standart Hayabusa kan klare i forhold til en standard 1000 av idag?"

:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sakset fra Bike forumet:

"Banerekorden er på 1,29 ca.  (152km/t snitt) satt av Børre Andersen i Superbike i år så vidt jeg har funnet ut. Tidligere rekord hadde vel Oddgeir Havnen fra 2002 på 1,31 (149km/t snitt)-det må da ha vært en veldig god tid i forhold til dagens rekord? Det var vel Yngve som hadde kjørt på 1,35 - med trimmet  Hayabusa?

Er det noen som vet hva en standart Hayabusa kan klare i forhold til en standard 1000 av idag?"

:P

Marginalt bedre enn en 1050 det der jo...

Problemet med disse bikerne er at de sinker så jæ.... i svingene... 8)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Marginalt bedre enn en 1050 det der jo...

Problemet med disse bikerne er at de sinker så jæ.... i svingene... 8)

Ai ai ai... Der økte du rundetidene dine med noen sekunder per runde Jon-Even... Tror kanskje det ble noen problemer med poengutregningen også ;)

Du får ta av dørene på Autobikini'n din og stikke overkroppen ut hver sving, så ser vi hvordan det går... hehe...

Sant skal sies så tenker jeg at jeg kan klokke inn en rundetid på kanskje 1:59 eller noe på Rudskogen, alt annet er bare store ord fra en liten kylling om noen virkelig trodde at jeg mente under minuttet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sakset fra Bike forumet:

"Banerekorden er på 1,29 ca.  (152km/t snitt) satt av Børre Andersen i Superbike i år så vidt jeg har funnet ut. Tidligere rekord hadde vel Oddgeir Havnen fra 2002 på 1,31 (149km/t snitt)-det må da ha vært en veldig god tid i forhold til dagens rekord? Det var vel Yngve som hadde kjørt på 1,35 - med trimmet  Hayabusa?

Er det noen som vet hva en standart Hayabusa kan klare i forhold til en standard 1000 av idag?"

:P

Tipper Kai Børre Andersen kan kjøre fra de aller fleste R-sykkel sjåfører med en 125 kubikker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...