Gå til innhold
Alfanatiker

En historie om en Norsk Montreal?

Anbefalte innlegg

En eldre kollega av meg viss har stor blinterresse kunne fortelle meg at han i det herrens aar rundt 1977-1978 kjente en kar i Ski som hadde faatt kjopt en kollisjonsskadet fra vestlandsomraadet for en billig penge og rettet den opp igjen. Noen som vet hvilken bil dette kan dreie seg om? Det eneste jeg vet  er at det ikke kan vere hverken tw eller baronen sin gamle. Gopp sin er vel kan skje ogsaa import?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke min, og sikkert ikke ex-bilen til Berge Bergesen. Er det noen som kjenner historien til bilen til Torodd Toroddson? Han hadde vel en delebil som var rusten? Kanskje det er den? Den oransje bilen hans er solgt i Tyskland, og den eneste oransje er den til Gjein (som var på ID og Rudskogen nå sist).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må jeg hete Kristian Kristiansen for å kunne kjøpe en Montreal??  ;D

husker forresten at Torodd hadde en delebil liggende en gang jeg var der.. men husker ikke hvor den kom fra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener begge bilene til Torodd kom fra utlandet (Tyskland?), delebilen var restaurert? med hønsenetting og sparkel på flere vitale punkter husker jeg!!

Tror bestemt ikke noen av disse var kolisjons skadet når han kjøpte dem ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvem som har bilen nå, men det var nettopp denne bilen på Vinterbro som vekket min første Alfa interesse. Bare 8 år gammel ble jeg plassert på en bruskasse i den nyretta doningen og vogna ble deretter maks akselerert opp til 200 km/t av denne biloppretterens svar på Reodor Felgen, Geir Hagen het han mener jeg. Uforsvarlig, ansvarsløst, irrasjonelt idiotisk men akk så herlig. Opplevelsen satt sitt tydelige spor og jeg har senskader enda. Kan mange morsomme historier om denne karen, som ikke egner seg på trykk... Gal mann. Bilen ble rettet veldig bra og mest sannsynligvis er dette den beste Montrealen som befinner seg i Norge... Se så verden er liten. Og jeg vet mye om mange hemmelige Alfaer som  sover i garasjer og låver i Norge. Men de hemmlighetene har jeg blitt bedt om å holde, så det gjør jeg også!

Å ja den var rød og hadde taket....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Morsomt Christer!

Lurer paa om broren til kollegaen min ogsaa kjorte giulia paa den tiden. Alle fra ski/vinterbro-omraadet. Hans bror var veldig interessert i biler og var spesielt svak for Disco Volante, en nesten glemt klassiker i disse dager.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...