Gå til innhold
Forzaalfa

el skjema på instrumentpanel 164

Anbefalte innlegg

Spør her og siden flere kikker her, og det hadde vært fint å få på plass fort:

Noen som har skjema på instrumentpanelet til 164? jeg vet hvilken pinne på hvilken plugg jeg skal koble meg på, men det står verken pinnenummerering eller navn på pluggene. Hvilken plugg som er D1, D11 og C1 er det jeg lurer på!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hjemme mener jeg, kan jo sjekke i kveld.

Har også en haug el-skjemaer til 164 elektronisk, du kan jo ta kontakt via PM om det er av interesse...

JE

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spør her og siden flere kikker her, og det hadde vært fint å få på plass fort:

Noen som har skjema på instrumentpanelet til 164? jeg vet hvilken pinne på hvilken plugg jeg skal koble meg på, men det står verken pinnenummerering eller navn på pluggene. Hvilken plugg som er D1, D11 og C1 er det jeg lurer på!

C1 = Electronic rev counter

D1= Alternator warning lamp

D11= Engine oil minimun pressure warning lamp

JE

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Staar det noe om hva slags signal C1 skal ha, og evt hvilken farge den ledningen har og i hvlken av de 3-4 kontaktene den sitter paa?

Evt ogsaa om det gjelder facelft eller pre facelift, for det er store forskjeller paa tilkoblingene og de gaar ikke om hverandre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, ser ut som at når du ser fra baksiden av innstrumentpanelet er det en kontakt på høyresiden (sett bakenfra) på skråsiden av huset. Det er C-kontakten, og 1 er øverst, 20 er nederst.

JE

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. her er bilde av de jeg trenger. det er signal til lampene for dempersystemet, og et hastighetssignal.. går ut fra at dette betyr plugg C1 pinne 9 osv, men det er kanskje ikke lik designering som på tegningene dine?

Det er altså facelift, og det er vel 6 plugger inn på baksiden..

post-164-14779326679833_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er altså facelift, og det er vel 6 plugger inn på baksiden..

Men hvor mange av de pluggene har henholdsvis en grå, en brun/hvit og en lyseblå ledning?

Tror du finner det du leter etter hvis du går etter fargene!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jo ikke de ledningene der fra før, det er de jeg skal koble opp! ;)

men hvis ikke noen har en oversikt\et skjema så blir det deduktiv metode.. men det kan ta litt tid..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:D OK!

Har en tyskspråklig verkstedhåndbok for 164 liggende med masse koblingsskjema i. Skal finne den fram i kveld og se hva jeg finner ut!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...