Gå til innhold
Andyman

Klunking i forstilling i lav fart! 156

Anbefalte innlegg

Har fått en klunkelyd i forstillingen som kun er markant når jeg i lav fart svinger til høyre, gjerne over en lav fortauskant. Hele forstillingen er akkurat byttet(nedre og øvre bærearmer samt stabstag og foringer) så jeg utelukker disse. Jeg tok en test når bilen stod stille ved å svinge rattet frem og tilbake. Da kom det en markant klunkelyd fra venstre framhjul. Kan det være endeledet som har tatt kvelden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må det da evt tas forstillings kontroll hvis denne byttes?

Det BØR du absolutt........ Garasje trikset er å løsne låsemutter så den er løs og ligger helt inn mot endeleddet, så teller du antall omdreininger det tar før endeleddet detter av, så skur du det nye samme antall omdreininger på. Er du heldig står det riktig, med bolten ned mot hølet..... da er det i alle fall riktig nok til å kjøre til verkstedet og sjekke....  ::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat hatt den på forstillings kontroll så det hadde vært greit å slippe det enda en gang... :)

belag deg på å gjøre det enda en gang... så lite dekk skeivt er ikke morro i tillegg kan det hende du får sporing osv.

Jeg har gjort det garasjetrikset og det var ikke mye feil var 0.2-0.3 grader feil med garasjetrikset. Det funket men jeg tok ingen sjangse så ta en hjulkontroll... men du trenger kun hjulkontroll fremme :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter nærmere øyesyn fant jeg masse fett inne i hele felgen på den siden det klunker. Da er det vel heller større sjanse for at det er gummisokken til drivakselen son er sprukket?Regner med at det er grunnen til klunkingen er at alt fettet har sprutet ut. Vil det være mulig å bytte bare denne sokken og smøre akselen opp, eller bør hele akselen byttes?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...