Gå til innhold
Veloce

Nye orginale felger til Fiat 500 - 6.5x16

Anbefalte innlegg

Jeg har et sett med orginale 16" felger til Fiat 500. De har kun vært kjørt 600km, men har vært "ute en tur" slik at ikke alle er 100% strøkne. De er uansett meget fine, og hadde det ikke vært for at jeg ikke finner vinterdekk i 195/45 som jeg har lyst på hadde jeg selvsagt brukt dem selv.

- Felg 1 har den tydeligste "skaden", et  16mm lang hakk.

- Felg 2 har et  lite merke (10mm) helt i ytterkant

- Felg 3 har litt steisnprut

- Felg 4 er strøken

Selger disse for kr 4000,-. Skal du kjøpe disse hos forhandler må du nok doble den summen. Felgene befinner seg i Drammen. De kan selvsagt også benyttes på andre biler med 4x98. boltsirkel

Kontakt meg på telefon 91515070 eller mail til datosten(ætt)datosten.no

Refleks fra lys kan lure litt på bilder til å tro det er "noe" med felgene. Felg 4 er strøken, og alt som kan se ut som merker er altså ikke det  :).

Felg 1

Felg1.jpg

Felg1-2.jpg

Felg 2

Felg2.jpg

Felg2-2.jpg

Felg 3

Felg3.jpg

Felg3-2.jpg

Felg 4

Felg4.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pirelli W 210 Snowsport, Michelin Primacy Alpin PA3, Continental WinterContact TS 790 finnes i den dim'en ifølge dekkonline.com .  Piggdekk blir nok verre å finne...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet hvilke dekk som er å finne. Men dette er vel typisk dekk for europeiske forhold med våt asfalt og litt snø i ny og ned. Syns det kunne vært greit med "nordiske dekk" da det ikke er jeg som skal kjøre bilen  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser den ja . Selv har jeg vært fornøyd med såkalte kontinentale vinterdekk (kjørt Vredestein i tre sesonger), nesten like gode på snø, litt dårligere på is pga litt hardere gummiblanding... På våt/tørr asfalt er de imidlertid vesentlig bedre og mer retningsstabile. Har nå Michelin Alpin/Kumho KW17 som jeg kjørte deler av sist vinter, dette er også å regne som kontintentale vinterdekk, Kumho'ene er klart dårligere enn Alpin-dekkene men allikevel ingen problemer med fremkommeligheten her på Østlandet iallfall. Her salter de jo som fy.

Conti Wintercontact TS 790 er T-merket og har derfor noe mykere gummiblanding enn de to andre.  T-merking har blitt mer og mer vanlig også på "nordiske" dekk. I Motor's vinterdekktest 2008 har de tatt med et kontinentalt vinterdekk, men dette er et H-merket dekk (TS 810 dvs. et annet dekk). Allikevel kommer det bedre ut i total poengsum enn mange av de nordiske dekkene i testen. Legg merke til at vinneren av testen, ContiVikingContact, i likhet med Wintercontact TS 790, er T-merket.

http://www.naf.no/Forbrukertester/Dekk/Dekktester/Vinterdekktest-2008/Piggfrie-dekk/

Men: nok off topic og lykke til med salget :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, så den testen. Den kommer bedre ut enn noen av de nordiske dekkene fordi den er endel bedre på våt og tørr asfalt. Snø og is er den dårligere enn alle andre bortsett fra Goodridge.

Men noen er sikkert interessert i få fine felger på Fiaten sin. Jeg har allerede et slik sett stående på 500en til madamen  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...