Gå til innhold
alfa166

Forsikring!

Anbefalte innlegg

Fikk forsikringen min denne uken og bilen min 166 2,4 jtd har gått opp nesten 1300,- i forsikring til 7267,- pr år.

Lurer på om dere har noen gode tips om billigere forsikring? Har ringt storebrand og sparebank1 men de var over 1000 kr dyrere.

Takker for alle tips dere kan gi!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor har du forsikring nå? Det er i grunn bare å ringe både hit og dit og forhandle. Si at du gjerne flytter over innbo, og personforsikringer osv om prisen er god.

Jeg har ikke denne muligheten enda, da jeg blir sett på som en liten råtass! hehehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sparte selv 2000kr ved å bytte alle forsikringene. Så at bilene mine var blitt ca 700kr dyrere. Så det er vel en naturlig stigning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Codan - sparte nesten 3000 fra Tryg-Hansa, men da tok jeg med innbo og ulykkesforsikring for å få sånn "totalkunde"-status.

virket hyggelige, men det er vel alle forsikringsselskap helt til det smeller...

=v=

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

........ men det er vel alle forsikringsselskap helt til det smeller...

=v=

Der har du et godt poeng Strade. En bekjent valgte et slik "billig" forsikringsselskap for noen år siden. Når bilen ble stjålet ble han først mistenkt for forsikringssvindel. Når han etter lang kamp fikk frikjent seg fra det så ble han tilbudt en latterlig lav erstatning. Jeg har bestandig brukt et av de etablerte selskapene, og har fått godt og greit oppgjør og god service de gangene jeg har hatt behov for det.

En annen ting man skal være obs på er dette med ung fører. Ett skrekkeksempel er en godt voksen kar som krysset av for "kun fører over 25 år". Når så datteren på ca 20 år skulle låne pappas bil fordi den sto enklest til i opppkjørselen ble det null dekning etter et uhell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen ting man skal være obs på er dette med ung fører. Ett skrekkeksempel er en godt voksen kar som krysset av for "kun fører over 25 år". Når så datteren på ca 20 år skulle låne pappas bil fordi den sto enklest til i opppkjørselen ble det null dekning etter et uhell.

Naar jeg har forhort meg om dette til forsikringsselvskap tidligere, saa har de kunnet fortelle meg at forskjellen i slike tilfeller blir en forhoyet egenandel ved selvpaafort skade. Ikke totalt frafall mao.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Ida sier, vigtig å lese teksten i slike tilfeller. Ansvars biten kan de ikke vri seg unna, men kjipt når du får skade på egen bil og står uten dekning ???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting de fleste glemmer her.

Det ene er å få det billigste forsikrings selskapet det andre og minst like viktige er hvordan hvert selskap oppfører og håndterer et eventuelt uhell som har hendt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har jeg en hyggelig historie om If:

Har 3 biler og 2 av dem betaler jeg premie som tillater fører under 25 år, men ikke på min MB Viano fordi den brukes bare av meg og kona. men ingen regel uten unntak, så her en dag fikk dattera på 19 låne MB til Bergen.

Litt stress i et parkeringshus og vips er venstresida med skyvedør ødelagt mot en stolpe. Egenandel kr 6000 blir forhøyet med 10000 totalt 16000. Surt.

Men: If sier at dette var ille for meg siden jeg har 2 andre biler med dekning for ung sjåfør, så de stryker disse 10k :) :)

Slå den!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men: If sier at dette var ille for meg siden jeg har 2 andre biler med dekning for ung sjåfør, så de stryker disse 10k :) :)

Slå den!!

Det er vel det man kaller sunt bondevett, dessverre ikke alltid tilstede hos alle forsikringsselskap.  ::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting de fleste glemmer her.

Det ene er å få det billigste forsikrings selskapet det andre og minst like viktige er hvordan hvert selskap oppfører og håndterer et eventuelt uhell som har hendt...

........ men det er vel alle forsikringsselskap helt til det smeller...

=v=

Der har du et godt poeng Strade. En bekjent valgte et slik "billig" forsikringsselskap for noen år siden. Når bilen ble stjålet ble han først mistenkt for forsikringssvindel. Når han etter lang kamp fikk frikjent seg fra det så ble han tilbudt en latterlig lav erstatning. Jeg har bestandig brukt et av de etablerte selskapene, og har fått godt og greit oppgjør og god service de gangene jeg har hatt behov for det.

Ikke glemt, bare oversett  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde den forrige Puntoen hos Sparebank1, og når den ble kondemnert fikk jeg ikke bare utbetalt 2000,- mindre enn jeg gav for den, jeg fikk også like mye igjen for felger og dekk som jeg selv hadde gitt et halvt år tidligere! Ble mildt sagt positivt overrasket over oppgjøret... Når CD-spilleren ble stjålet fra den neste bilen et år senere fikk jeg utbetalt mer enn hva som stod på kvitteringen de fikk. Ikke gikk det mange dagene før pengene stod på konto heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Sjekk ut Enter forsikring og Autotal forsikring de var gunstige alternativer for min del....så får du velge hvilke betingelser som er viktigst for deg....

Stallion

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...