Gå til innhold
Runet

Telefon håndfri

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan dette virker?

GT2007001.jpg

Finner ikke noe i instruksjonsboka. Har fikla litt.

Slo på bluetooth på min Nokia N80 og holdt ned begge knappene noen sekunder. Da kommer en italiensk damestemme som jeg ikke klarer å tyde samtidig som PHONE kommer opp i displayet på radioen. Fant ikke ut mer, og har ikke peiling om jeg kanskje må stappe et simkort inn et sted eller om dette virkelig er bluetooth :-[

Noen som vet noe om slikt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Nokia N80 så mener jeg du har mulighet og søke opp bluetooth eneheter og dette skal dukke opp i treffene på telefonen. Om "bilen" din dukker opp så skal du parre disse og da bruke kode 0000 (4x0) Når telefonen og bilens bluetooth har parret seg så få du lese videre på hva du skal gjøre da jeg ikke veit om det er noe automatikk mellom Nokia og Alfa at telefonen fungerer som den sentrale mobiltelefonen og at du har en hadsfree i tilegg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har den samme i min - er blutooth ja. Forstod ingenting når jeg kjøpte bilen og en italiensk dame skravlet ivei om et eller annet :) Parret mobilen med system og siden da har hun holdt kjeft - funker brillefint! Bruker Nokia telefon - er et år siden jeg gjorde dette så husker ikke detaljene. Tror jeg har en bruksanvisning liggende i bilen hvis du ikke får det til...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når dere parrer bilen og telefonen, får dere små-biler med telefonfasong eller telefoner med bil-fasong da?

Det er vel en aldri så liten forskjell på parring og paring...  :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min Nokia N80 funket brillefint. Søkte opp enheter, og bilen dukket opp. Telefonen ba meg legge inn kode, og på andre forsøk prøvde jeg 1234. Alt ordnet seg da.

Men min N80 takket for seg et par uker senere, og jeg gikk til innkjøp av Nokia E75.

Her søker jeg også opp bluetoothenheter, og bilen dukker opp som funnet i telefondisplayet, men etter en liten stund får jeg bare beskjed om at E75 ikke kan koble til bilen. Får ikke engang spørsmål om å legge inn koden. Noen som har et tips igjen? Bruker hjelpemenyen på telefonen, men ble ikke klokere av det....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har inntrykk av at kombinasjonen nyere Nokia, blåtann og bil ofte kan være et problem.

Så på et forum at enabling av "Remote SIM mode" gjorde susen.

Min gamle E65 fungerer mot Blue & Me i MiToen, men får kun overført en og en kontakt til adresseboka i bilen - derfor glemmer vi det! Akkurat den biten funka mye bedre med fruen sine Sony Ericsson (både den gamle K800i og den nye W715).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for innspill her. Etter å ha satt en kollega på jobben (hva har man ansatte til  ;D) er løsningen funnet:

Nye bllåtanntelefoner vil ha trøbbel med dette uansett. Alternativ 1 er å oppgradere bilens system. Det er ikke gratis....

For odrens skyld heter versjonen i min bil 3.15.

Alternativ 2 har jeg benyttet:

Alfa kunne ikke hjelpe, ikke engang Italia. Heller ikke Nokia ::)

Google ga svaret, og oppskriften er:

Slå på tenningen på din Alfa slik at telefonen er oppe og går, mulig du må holde begge telefonknappene nede i noen sekunder slik at bilsystemet våkner. Slå på Bluetoth på mobiltelefonen din og send etter eller annet via bluetoth, feks et visittkort fra kontaktene dine, slik at den søker opp bilen. Den finner bilen og DA BER MOBILEN OM KODEN :) Slå inn 1234 osv. Velg automatisk akkreditering så slipper du å koble den til manuelt heretter.

Du får feilmedling om at den ikke kunne sende, men heretter er bilen akseptert av din mobil. Fungerer utmerket hos meg nå.

Hurra!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel rett og slett "operasjon paring" du har utført her. I stedet for å sende "noe" fra tlf kunne du ha bedt den om å søke opp (legge till) nye enheter, og den vill ha funnet bilen på samme måte. Poenget er at den ene må søke opp den andre for deretter å bli enige om å "gjøre noe sammen" - derav paring (eller pairing på fremmedlandsk) - osb.

Flott at det ordnet seg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...