Gå til innhold
andretti

Gtam replica selges

Anbefalte innlegg

Alfa Romeo 2000 Gtam replica – 1972.

Nåværende eier Andreas Engesvik kjøpte bilen i juni 2007 av Øyvind Sæther.

Sæther kjøpte bilen i Sverige i 1989. Bilen har stått i opplag siden 1995. Sist kjørt på oppvisningsløp på Arctic Circle Raceway i 1995. Bilen har visstnok Racing historie fra Sverige og Sveits.

Sæther ble Champion med denne bilen i den Svenske Sportsvognserien Mod Sport  kl. II i 1993.

Sæther kjørte i team (Classic Italian Racing Team) med Rolf Ervik på begynnelsen av 90 tallet.  Teamet ble dannet i 1991 – da med identiske biler og design.

Året før (1990)  kjørte Sæther bilen (første sesong) inn til 5 plass totalt etter 5 løp (Mod Sport kl. II).

Sesongen 1991 resulterte i 2 plass til Sæther og 3 plass til Ervik totalt.

Til tross for en del komplikasjoner i Sesongen 1992 – fikk likevel Sæther en 3 plass og Ervik endte på 5 plass.

Teamet bestod den gang dessuten av Svein Ole Ørnes og Peter Hagen.

Bilen i dag i grove trekk uendret. Flippfront i glassfiber ble fjernet og bygget om i forbindelse med overgang til Nasjonal Klasse i 94 – 95.

Tørrvekt i dag er 840 kg – mot den gang kun 810 kg. Dører, panser og bagasjelokk er i glassfiber. Buret er godkjent og nybygget fra hovedbøyle og bakover - 6 pkt - helbur. Sabelt stol (rør) ny 2008, Sabelt belter 6 pkt - nye 2008.

Motor; 1962 ccm – 186 hk v/ 7200 omdr. Den ble i 1994 bremset til 154 hk på bakhjulene. Motoren er moderat portet, smidde høykomp. Stempler, smidde råder, planet topp, lettet svinghjul, 45 mm forgassere, elektronisk tenning, etc. Komp. 11:1. 3" eksos.

Motorens karakteristikk og utveksling er bygget for korte (Skandinaviske) baner.

Undervogn har spesialsmidde fjærer, Watt Link, Stab. foran med drop links, Spax dempere, drillede bremseskiver etc.

Skrudde Compomotive - 8 x 15".

Girkassen og diff er også satt opp av Kåre Lindén.

Motoren ble bygget av Kåre Lindén ved Auto Alfa Senteret i Gøteborg. Lindén hadde ansvaret for vedlikehold og drift de årene bilen kjørte aktivt.

Beste rundetid Rudskogen; 1.04.89 (Sæther 1995)

Beste rundetid Knutstorp; 1.07.84 (Sæther 1993 – stod som banerekord i flere år!)

Bilen har vognlisens for 2009 - motor er delvis overhalt. Planslipt topp, nye stempelringer osv. Det følger med flippfront i glassfiber, støpeform og ekstra sett med ståldører.

I min debutsesong var min beste tider rundt 1.09 blank på både Rudskogen og Våler.

Bilen kan besiktiges i RJK sin garasje på Rodeløkka - oslo.

For mer info; Kontakt Andreas Engesvik – mob. 93631176, meil; [email protected]

Prisantydning 110.000 el. bud

post-293-14779326591915_thumb.jpg

post-293-14779326596413_thumb.jpg

post-293-14779326596763_thumb.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...