Gå til innhold
Patriq Backlund

Hvor raskt få fatt i pinnbolt motorblokk/girkasse 105-serie bil ?

Anbefalte innlegg

Som i titelfeltet !?

Skulle endelig få hissat motorn ned i bilen igår kväll (girkassa står i) (105-bil)

Oppdager då til min forskrekkelse at gjengene på samtlige pinnbolter som sitter på motorblokk og som går genom girkassa er så og si helt vekk. En av pinnene er dessuten bøjd.

Har ikke oppdaget dette da jeg bare satte motorn rett i motorstativ når den kom ut - og eftersom muttrene den gang tok gjeng på pinnboltene så jeg ikke nærmere etter.

Men, hvor i Norge får jeg rakst fatt i dette ? Hvis mulig ?

Ellers blir det nok UK.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som i titelfeltet !?

Skulle endelig få hissat motorn ned i bilen igår kväll (girkassa står i) (105-bil)

Oppdager då til min forskrekkelse at gjengene på samtlige pinnbolter som sitter på motorblokk og som går genom girkassa er så og si helt vekk. En av pinnene er dessuten bøjd.

Har ikke oppdaget dette da jeg bare satte motorn rett i motorstativ når den kom ut - og eftersom muttrene den gang tok gjeng på pinnboltene så jeg ikke nærmere etter.

Men, hvor i Norge får jeg rakst fatt i dette ? Hvis mulig ?

Ellers blir det nok UK.

Du har ikke brukt feil muttere når den sto i bukken vel ;)

De skal ha 1mm gjenge stigning serru.

Pinneboltene har 1,25mm stigning i blokka så skru de ut og bytt de med vanlige bolter i god kvalitet hos lokale bolt shappa og bruk vanlige muttere med 1,25 stigning.

Det er raskeste løsning.

Eller skaff nye orginale pinnebolter tipper Alfaholics, EB spares el har de.

Lykke til

Erik A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

he he... nei brukte de som satt på motorn når jeg tok den av.

Fikk sette motorn fra mig lite dumt til - så derfor ville jeg helst finne dem i Norge. Fra UK går det for 1-2 uker.

Men - finner jeg ikke idag så bestiller jag fra UK i kveld.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, og så du mener at en bolt med nøyaktig riktig lengde har vanlig 1.25 stigning og kan erstatte pinnboltene. Pinnboltene har ju gjeng i var ende.

Eller mente du gjengstav 1.25 kappet til passe lengde som erstatning for originalpinnbolter som jo er flat på mitten ?

Eller - vad mente du egentlig....

;)  ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Köpte nya bolter på Zachariasen på Grünerlykke' ;-)

Tog med de gamla pinnboltene, och enligt honom så var det 1.5 stigning.

Hur som helst - jag hade trott att det inte var hål genom hela motorblocket för pinnbolltene, men det var det ju.

Och då kan man bruka bolter som du foreslo och bara låte dem gå genom blocket när man stramar om de är lite för lång.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...