Gå til innhold
integrale

Ny bil i hus (enn så lenge) spider S4

Anbefalte innlegg

Må vel lage en liten tråd om et prosjekt som jeg overtok mere og mindre i deler. Det har vært en veldig jobb med å finne hvor de forskjellige delene skulle monteres . I tillegg har jeg aldri sett en slik Spider "før" :o

Det nærmer seg nå slutten på montering så legger ved noen bilder av herligheten.

post-1291-14779326575659_thumb.jpg

post-1291-14779326577015_thumb.jpg

post-1291-14779326578141_thumb.jpg

post-1291-14779326579293_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå fått inn setene, det var et stykke jobb. De er utrolig fine, men bilen har ikke gått mere en 75000km så det skulle vel bare mangle  :).

Fikk også testet at el.speilene fungerte så da skal de til lakkering sammen med bakfangeren.

Det er ennå endel småtteri å montere/fikse, men blir å selge etter hvert. Kjøpte bilen fra en kjenning da den bare stod og mannen har altfor mye å gjør. Av alle ting er han bobble buss entusiast  ???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer - og velkommen i klubben - den så riktig fin ut. S4 Spider er en deilig bil, og du har mye kos å se frem til!

Så du har fine seter du... Min har bare gått 70.000, men likefullt har førersetet begynt å sprekke i vinylen. Ser at IAP selger trekk i skinn, men aner ikke hva slags kvalitet - noen som har erfaring?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg over tok den egentlig fra en bekjent pga. han ikke hadde lagrings plass og kapasitet til å sette den i stand.  Jeg Var egentlig på jakt etter en bruks alfa, da tilbudet om Spideren dukket opp. Var selvfølgelig nysgjerrig på hvordan det var å kjøre cab. Spesiell følelse å kjøre uten tak!!!

Uansett så kunne jeg tenkt å brukt pengene på en mere bruker vennlig bil etter hvert, men artig å ha eid en slik sak....

Dott, slik jeg husker din Spider fra en tråd du hadde så var den rimelig strøken, vet du er petimeter så spørs om setene mine er så fine at de går gjennom ditt nåløye  ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei den står nå her, hvis jeg ikke er ute å kjører  ;D

Det virket som prosjektet skulle nærme seg slutten, men etter hvert som jeg går over bilen så er det noen mangler her og der. De som har begynt på jobben er nok ikke så inne på ALFA, det merkes... Ser at jeg får ta tiden til hjelp. Uansett så tar det tid å få på plass alle papirene for å få den registrert  :(

Det som må gjøres:

1 Koni demperene er nye og innstilt på det mykeste, så de må av igjen og strammes. Tungvint sytem...

2 Fjærene består av et nytt senkesett og trenger TUV Papirer. De er kun merket 75100 Front og 75101 HA rear. Det mangler også et shims på venstre side fremme, slik at bilen er 1 cm lavere på denne siden.

3 Mangler lampeholder til sideblinklysene og el opplegg frem.

4 Interiør detaljer mangler/slitt: askebeger,gearmansjett, gearspake, håndbrekk mansjett, skumgummi håndtak håndbrekk og deksel hvor åpner for tanklokk og bagasjerom.

5 Lakking av bak fanger og begge speilene, og montering av dette

6 Ny frontrute og montering av krom listene

7 Montering av side skjørtene og fremskaffe innerskjermer av plast forran

8 Motoren jager på turtall ved tomgang

9 Hoved bremse sylinder har mest sansynlig intern lekasje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Setene på plass  :o.

Fikk justert demperene, da de stod stilt på det mykeste. Litt av en jobb og demontere hele demperen, fjærer osv for så og stille følsomheten, montere og teste om det ble bra. Hvis ikke demontere en gang til  :o :o :o :o :o :o :o

post-1291-14779326603062_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For en lekkerbisken dette er, kjenner [glow=red,2,300]må ha-begjæret[/glow] boble. Men har visst nok å stelle med for tiden, det holder hardt...........;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting er ihvertfall sikkert, jeg lærer aldri. Egentlig så liker jeg best å kjøre italienske biler, ikke skru  8). Stort sett så tar det ikke mere enn ei uke å glemme det  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...