Gå til innhold
Baksaas

Startproblemer GTV6

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en GTV6, har akkurat skiftet fremskjerm på denne og skulle starte og den var helt død, jeg koblet fra batteriet før jeg sveiset inn ny skjerm, men koblet ikke fra ECU, er Ecu en ødelagt?

Det som er galt er at bensinpumpa ikke går, men er det fordi at ecu har blitt ødelagt eller noe annet? Om så ecu er gåen er det noen som har en slik en? Bosch 0280001117.

Terje Baksaas

92036550

[email protected]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sålenge batteriet har vært av skulle det gå fint.

Tipper på bensinpumperele eller den klaffen i mengdemåleren som styer at pumpa skal starte visstnok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal sjekke releet det klikker en del i dette når jeg leer på sikringen uten at bensinpumpa starter, skal se nærmere på dette i morgen når det blir litt bedre lys.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensinpumpa skal ikke starte når tenniga er på. Releet blir styrt av luftmengdemåleren. Enkleste måten å finne ut om dette virker på er å ta av lokket på luftfilterboksen og bevege spjellet på luftmengdemåleren med en finger mens tenninga står på. Da hører du godt om pumps starter eller ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en nødstoppsbryter i motorommet på GTV6en. Tror du skal trykke på den . Det er en sort dings som om jeg husker rett sitter på høyre innerskjerm.. Denne er ment for å bryte bensinpumpa ved avkjøring. Det er nok der du har problemet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp da ble ny ecu satt i bilen og da startet den også, da lærte jeg det at det er lurt å ta ut denne av bilen og ikke bare koble vekk batteriet når jeg sveiser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...