Gå til innhold
egilkv

Slepekrok 916 GTV/Spider

Anbefalte innlegg

Som barmhjertig samaritan skulle jeg slepe en BMW her om dagen, men det viste seg ikke å være så lett.

Slepekroken (slepeøyet?) som ligger i verktøyet var pen og ny,  helt ubrukt. Men det var knytt umulig å få den skrudd fast. Jeg prøvde også foran - samme historie - umulig å få gjengene til å entre uansett.

Gjengene på kroken jeg har er rimelig store, M16x2. Den er som sagt ubrukt, jeg går ut fra at den er original, lengden er i alle fall passe. Når jeg titter inn i hullet sitter jeg med et inntrykk av at det kanskje er mindre enn M16 - men det er rimelig umulig å få noe inntrykk av det uten å skru av støtfangeren.

Er det andre som har erfaringer med dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som regel er tilpasning av fanger dårlig om den har vært av en eller annen gang. En liten vinkel feil, og det er umulig å få på plass.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler litt...

Fant forørig et bilde av slepeøyet, min er akkurat lik denne, ut fra hva jeg kan måle meg til er denne også M16:

http://www.alfaowner.com/Forum/attachments/alfa-gtv-and-916-spider/40121d1208783726-gtv-towing-eye-tow-eye.jpg

Tror ikke støtfangerne har vært av på min bil, i alle fall ikke både foran og bak, og foran er det uansett litt romsligere hull. Uansett så kjennes det så "håpløst" ut å få entret gjengene at det virker som om noe er fundamentalt galt, ikke bare at man entrer litt skjevt. Hullet er enten en størrelse for lite i forhold til kroken jeg har, ikke gjenget opp eller at det sitter en eller annen form for plugg inni der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og så må man huske at det som regel er links-gjenger på slepekroker... ::)

Hehe... ja hvis det er det er det ikke rart han ikke får entret ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg også sleit med å entre min nye ubrukte krok på 916, da jeg måtte slepe en Nissan King Cab mittvinters.

Jeg satt da bilens orginale hjulvinne i øyet på kroken og lirket litt på den så gradene ble borte.

Er jo grov tilpassning på disse og kan være vanskelig når det er ubrukt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løsningen for meg ble en M16x2 gjengetapp. Både foran og bak måtte jeg gjenge opp, det var ikke bare snakk om noen grader, det virket som om jeg gjenget opp fra scratch?

Det var en liten ekstra utfordring med at gjengetappen var for kort. Firkantfestet på tappen var 10mm, så det løste jeg ved å brette et lite stykke 1mm al-plate rundt firkantfestet, og putte det inn i en standard 1/2" pipe (den firkantede enden).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ting tar tid.

Problemet med BMWen var sprengt sikring til bensinpumpa pga. tett bensinfilter, for å pense inn på det tekniske igjen. Det er nesten om man lurer på om det kunne være en idé ved service å sjekke tilstanden for bensinfilteret ved å måle strømforbruket på pumpa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...