Gå til innhold
Gjest JEJ

NÅR....

Anbefalte innlegg

Den dagen jeg har råd til å kjøpe/bygge og drive med corsa så er planen at det skal bli en X-1/9.. Men da må dere ha meget god tålmodighet! :)

Den bilen har vært i mine corsatanker siden jeg fikk høre om serien..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet vel om tre X1/9 er som er påtenkt Corsaen, alt fra 1600 datasprut til 2.0 16v turbo. Den midt i mellom er hvertfall klar til neste sesong.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan kjøpe den blå der hvis jeg får stille med den :)

Det eneste som skulle sette en stopper for det må evt. være at det er skåret ut litt vel mye i fronten av bilen i forhold til regelverket vårt. Det skulle da ikke være mange timene å sette inn fremre del av innerskjermer og bagasjeromsgulvet igjen.

DiFulvio-bilene har vunnet mange løp nedover på kontinentet, og et lite søk vil gi deg mange gode racingvideoer på nettet. Det er helt klart en rå bil, og de vet hva de driver med. Han som trolig kommer til å stille i CI til neste år med en X1/9 var hjemme hos DiFulvio i fjor for å få litt tips. Bilen hans kommer muligens med en 1800 16v, eller en 2.0 16v, men ikke turbo. Både bror og jeg har samlet deler (og biler) i noen år, så mye ligger klart. Vi satser på 1600 16v, som effektmessig bør kunne gi opp mot det de originale Dallaraene hadde. Felger og bredderene ligger klare, så det er bare dette med tid til å få noe gjort da :)

Jeg tror ikke det er lurt å vente så lenge med å finne seg et billig objekt for å lage racerbil. Prisene på X1/9 som ikke er kav opprustet har steget mye de siste årene, og komplette løpsbiler som fungerer går for godt over 100k, selv om de er langt fra strøkne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

X1/9 er råtøft!

Denne så jeg på GTP Weekend Oschersleben i 2005

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=9890&g2_serialNumber=1

Denne danske bilen er meget velbygd. Han kjører jo sammen med blodtrimmede 993 turbo, og Ferrari F40, og pleier å vinne over disse når han klarer å holde rådene på innsiden av blokka :) Han gjør 0 til 100 på under 2,9 sekunder, så den går jo greit. Motoren er en Uno Turbo.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja tøff den, men ved nærmere titt har den faktisk en Alfa Motor...

Ja, det er synd å ødelegge en slik fin bil. Mannen som har denne har alt for mye penger, og har fått noen til å bygge en X1/9 som ikke klasser inn i noen serier i UK, unntatt en. Den skal kjører av en av Ward brødrene i denne serien, for eieren klarer ikke kjøre den selv. Han fikk lagt inn luftjekker, kun fordi han alltid hadde drømt om å ha en bil med dette, og selv om den går helt grusomt godt, har jo mye av poenget blitt borte underveis. Det er ikke noen biter igjen av standardbilen, så han kunne like gjerne satt på et skall fra en Huindai (eller hva nå den bilen heter).

Tullball alt sammen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

....

Jeg mente den blå på racecars direct :)

Som Marius refererer til i posten sin.

Jeg vet ikke om dette er en ekte Dallara, men tror ikke det. Det er uansett en velbygget bil. Selv videoene fra dette teamet er utrolig bra:

Stefano kjører i 1600 klassen, mens lillebror pleier å vinne 1300 klassen med sin bil. Jeg kjenner som sagt ikke bilene i detalj, men det var vanlig å kappe innerskjermene framme rett foran dempertårnene, og bare ha noen stag til å holde fronten. Det er ikke lov i CI, men skulle ikke være et stort problem å få gjort om. Bak gjorde de ofte det samme, og her må man høre med teknisk avdeling om det er greit i CI, selv mener jeg dette ikke er bærende på en slik bil. Bakstillingene ble også modifisert på noen få Dallaravogner. De fikk doble A-armer bak, men det var slett ikke alle. Flere av Dallara-bilene hadde McPherson oppheng bak, men andre nedre bærearmer.

Motorene og girkassene i Di Fulvio vognene er originale. De har ikke engang 16v topper, og sverger til mekanisk innsprut. Det eneste som finnes av digitale enheter i disse bilene er tidtakningsutstyr og turteller. Girkassene har annen innmat, men jeg tror ikke det er Collotti. Clutchene har sinterbelegg, men de har beholdt spennfjærene for å spare drivverket. Forstillingene er i stor grad originale i konstruksjon, men alt er bygd i chrome-molly og uniballs.

Jeg er sikker på at du hadde kledd en slik vogn Fredrik, og du hadde sluppet å knive med de andre i klasse to ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja tøff den, men ved nærmere titt har den faktisk en Alfa Motor...

Ja, det er synd å ødelegge en slik fin bil. Mannen som har denne har alt for mye penger, og har fått noen til å bygge en X1/9 som ikke klasser inn i noen serier i UK, unntatt en. Den skal kjører av en av Ward brødrene i denne serien, for eieren klarer ikke kjøre den selv. Han fikk lagt inn luftjekker, kun fordi han alltid hadde drømt om å ha en bil med dette, og selv om den går helt grusomt godt, har jo mye av poenget blitt borte underveis. Det er ikke noen biter igjen av standardbilen, så han kunne like gjerne satt på et skall fra en Huindai (eller hva nå den bilen heter).

Tullball alt sammen.

Holder det ikke at den klasser inn i den ene klassen da? Poenget med å lage racerbil er vel å lage en bil som er konkurransedyktig i en klasse..

Orginalt har jo ikke X1/9 så magiske kjøreegenskaper.. så det må nok en god del modding til for å få de til å bli slike beist det er snakk om her.

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan kjøpe den blå der hvis jeg får stille med den :)

JA, Fredrik! Du oppnår øyeblikkelig heltestatus i det øyeblikket jeg ser den på norsk jord.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

....

Jeg mente den blå på racecars direct :)

Som Marius refererer til i posten sin.

Jeg vet ikke om dette er en ekte Dallara, men tror ikke det. Det er uansett en velbygget bil. Selv videoene fra dette teamet er utrolig bra:

Stefano kjører i 1600 klassen, mens lillebror pleier å vinne 1300 klassen med sin bil. Jeg kjenner som sagt ikke bilene i detalj, men det var vanlig å kappe innerskjermene framme rett foran dempertårnene, og bare ha noen stag til å holde fronten. Det er ikke lov i CI, men skulle ikke være et stort problem å få gjort om. Bak gjorde de ofte det samme, og her må man høre med teknisk avdeling om det er greit i CI, selv mener jeg dette ikke er bærende på en slik bil. Bakstillingene ble også modifisert på noen få Dallaravogner. De fikk doble A-armer bak, men det var slett ikke alle. Flere av Dallara-bilene hadde McPherson oppheng bak, men andre nedre bærearmer.

Motorene og girkassene i Di Fulvio vognene er originale. De har ikke engang 16v topper, og sverger til mekanisk innsprut. Det eneste som finnes av digitale enheter i disse bilene er tidtakningsutstyr og turteller. Girkassene har annen innmat, men jeg tror ikke det er Collotti. Clutchene har sinterbelegg, men de har beholdt spennfjærene for å spare drivverket. Forstillingene er i stor grad originale i konstruksjon, men alt er bygd i chrome-molly og uniballs.

Jeg er sikker på at du hadde kledd en slik vogn Fredrik, og du hadde sluppet å knive med de andre i klasse to ;)

Takk for at du deler din info!

Har du regnet ut hvilken klasse den havner i da?

Trodde kanskj dette ble klasse 2 jeg..

Blir det klasse 1 altså??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...