Gå til innhold
røderudolf

166 2.5 vil ikke starte

Anbefalte innlegg

166`n vil ikke starte!! Når jeg vrir om tenninga surrer bare motoren. Fikk startet den etter å ha holdt tenninga i noen sek, men virket som om den gikk på 2 sylindre (gikk i 2-3 sekunder før den igjen døde). Bilen virket fint i går ???

Hva kan dette være? Bensinpumpa?

Takknemlig for all hjelp...

Roger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først må du finne ut om du får bensin og tenning. Løs litt på bensin tilførselen og se at det strømmer bensin ut. Sjekk også gnist fra tennpluggene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert et dumt tips, men er du sikker på at det er nok bensin på tanken? Jeg opplevde nemlig noe liknende med min 166 2.0 TS for noen måneder siden da jeg en morgen plutselig ikke fikk start på bilen. Den virket helt fint dagen før. Etter mye frem og tilbake viste det seg at litt bensin på tanken var det som skulle til. Dette til tross for at bensinmåleren var et godt stykke unna det røde merket og kjørecomputeren viste at det var bensin på tanken til flere mil med kjøring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koble av dyse kontaktene og prøv å start den noen ganger.

Vår 156 2.5 startet da og gikk uten dysene noen sek. Av en eller annen grunn hadde den fått for mye bensin, men som din, ble brukt noen dager tidligere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

;D ;D ;D Virker igjen ;D  Skjønner egentlig ikke hvorfor....Sjekket at det kom gnist, startet motoren å den kom seg ganske kjapt. Ingenting å utsette ved kjøring.

Som jeg ser det må vel grunnen være det q4_fre sa, eller at det har kommet vann i luftfilteret da jeg vasket bilen grundig med høytrykk foran dagen før (ikke motorrom) ??? ???. Uansett lettet ;D

Takker for hjelpen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...