Gå til innhold
Landmann

Ødelagt frontspoiler på Giulietta; trenger råd til reparasjon

Anbefalte innlegg

(Dessverre følger det ikke noen bilder med.)

Bilen det gjelder er en 1985 mod Giulietta med integrerte kurve-/tåkelys.

Nedre del av spoileren har fått seg en kraftig trøkk: flere gjennomgående sprekker samt at en del (på størrelse med en voksen håndflate) er slått løs og forsvunnet.

Spoileren her er av samme plastmateriale som på GTV 1981 ->

Hva limer jeg sprekkene med?

.........(hadde tenkt på svart Sicaflex evt Tech7 samt armere på baksiden med alumiumsnett eller glassfiberduk og Sica eller Tech; eller hva med å bruke polyester??)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkleste måten å bli kvitt problemet på er å flytte den over i min garasje.  ;)

Mener på det finns plast sparkel. Mulig biltema har noen fornuftige produkter. Sica eller Tech blir vell for mykt og vanskelig og bearbeide etterpå?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sprekkene kan som regel plastsveises ved hjelp av en varmepistol og deler av den samme fangeren (strimler av plast) som du skjerer av der det ikke syntes (eksempelvis paa baksiden). Kutt gjerne et lite hakk ned langs sprekken saa du har plass til aa fylle i den "nye" plasten. Og etter du er ferdig sliper du og lakker paa igjen i rett farge.

Det kan ofte vaere litt problematisk aa jobbe med plast da det finnes saa utrolig mange forskjellige typer og de ofte ikke lar seg "blande" med hverandre.

Skal ikke paastaa noen ting, men jeg ville tro lim lett sprekker opp igjen og generelt er vanskelig aa faa inn i sprekkene?

Btw: Tror jeg aldri har sett noe bilde av Giuliettan din, naar kommer det da? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er slike reparasjoner jeg jobber med til daglig, og jeg vet derfor at skadene helt sikkert kan repareres. Er derimot usikker angående plasttype og hvilket lim som bør brukes (er ikke veldig ofte borti slike biler). Vi har en 85 modell (kundebil) stående på jobben, så er det samme delene kan jeg kikke på denne og gi deg anbefalinger når det gjelder lim. Sika har desverre ikke noe passende lim, og det er lett å finne noe som blir feil, og kun lager dobbeltarbeid. Kan plasten sveises er fremgangsmåten slik som T T beskriver.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK - jeg får prøve TT's råd.

Enkleste måten å bli kvitt problemet på er å flytte den over i min garasje. ;)

;D ..... du vet: fikse frontfanger, fjerne rust fra og lakke side-vinduslistene, montere på de originale skjermbredderne og lakke dem i samme farge som støtfanger og sideskjørt og kline på de antrasittgrå Fondmetal-felgene ..... og så er jeg på vegen ......, men dørstokkmila hainn e' stygglang må veta. Og i mellomtiden kjører jeg V6 90, mens du ...... ;)

Btw: Tror jeg aldri har sett noe bilde av Giuliettan din, naar kommer det da? ;)

Neida - bilder lar nok vente på seg som så mye annet  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...