Gå til innhold
Giallo

Startsperre GTV 916

Anbefalte innlegg

Min far har kommet i den uheldige situasjon at startsperren på hans 99mod GTV V6 tb har låst seg etter at bilen har stått uten batteri en stund.

På verkstedet greier de ikke å  "åpne" sperren igjen uten å ha en masternøkkel som Alfa ikke greier å levere et nytt eksemplar av.

Denne fulgte selvfølgelig ikke med bilen da han kjøpte den og det streves nå med å kontakte tidligere eier i tyskland.

Importøren sa at hvis masternøkkelen ikke kom til rette måtte en bytte alle vitale tenningsmoduler. (dyrt)

Noen her som har erfaringer/tips om dette? Hadde vært svært takknemlig!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En jeg kjenner hadde samme problem. Det kostet dessverre veldig mye. 30.000+ for mange år siden...På han hørtes det ut som de byttet det som var av elektronikk på bilen :-X

Men mener å huske å ha lest om andre på forumet her som har klart selg langt bedre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde selv problem med på en rover 600, startsperra der ordnet en bilelektriker opp med hele startsperre dri..., kostet meg 2000,- hør med en dyktig bilelektriker, om han vet om noe for unngå startsperra

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, var faktisk jeg som slet med den fia coupen også. Både bilen til madamen og faren min fikk det samme illebefinnende samtidig!

Fantastisk!  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om problemet løste seg, men etter det jeg har skjønt er historiene om alfa immobilizer overdrevet.

Mange foreslår å la bilen stå uten batteri en stund; binde sammen batterikablene i bilen (uten batteriet) etc.

Leste nylig noe som kanskje kan være til hjelp,

fra alfaowner.com:

"With your Alfa Booklet you should have a code card. There will be a five digit code (I will use 12345 for this example!). Refer to chapter two of your book about emergency starting procedures.

Basically turn the key to MAF, depress accelerator for about 8 secs until the injector light goes out. Release. It will then flash, when it has flashed 1 time (ie the first number) depress the accelarator until the light goes out, release. It will start flashung again, after 2 flashes depress, light goes out, release. it flashes again, after 3 flashes (or whatever number...) depress. Do this untill the 5 digit code is inputed then depress until the light flashes quickly, then the car can be started! Its long winded and only works if you have the code card - but it will get you started!"

Håper dere får skikk på den!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"With your Alfa Booklet you should have a code card. There will be a five digit code (I will use 12345 for this example!). Refer to chapter two of your book about emergency starting procedures.

Basically turn the key to MAF, depress accelerator for about 8 secs until the injector light goes out. Release. It will then flash, when it has flashed 1 time (ie the first number) depress the accelarator until the light goes out, release. It will start flashung again, after 2 flashes depress, light goes out, release. it flashes again, after 3 flashes (or whatever number...) depress. Do this untill the 5 digit code is inputed then depress until the light flashes quickly, then the car can be started! Its long winded and only works if you have the code card - but it will get you started!"

Samme prinsipp som på Lancia Kappa (og kanskje flere italienere), bare at der har man en kjørekomputer hvor instruksene står.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...