Gå til innhold
Fredrik

Bytta bort kua...

Anbefalte innlegg

...fikk Fiat igjen.

Jeg var på Hadeland i helgen og satt igjen 155'n og tok med meg en 124 Sport hjem.

Blir spennende å se hvor mye hønsenetting og sparkel det er her.

Noen som vet noe om denne vogna?

Litt "turtalls-undersøkelse" over Romeriksåsen avslørte bensinkutt når nåla nærmet seg 5-6.

Noen som vet hvor på Østlandet det finnes flinkaser som kan noe om disse motorene?

Image00001.jpg

Image00002.jpg

Image00003.jpg

Image00004.jpg

Image00005.jpg

Image00006.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Derfor den røde herligheten ikke står under den blå presseningen mer da.. Må alltid ta en liten titt til høyre når man kjører forbi deg, for å se hva du har i innkjørselen... Bortsett fra en champisfarget familieracer av en Galaxy da...

Lykke til med nybilen da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelpen er relativt nær, og svært kunnskapsrik!

S. Holtani

Ing.

Motori Holtani S.a.S. -

befinner seg tidvis på Lazzaroni forumet og er en av få fullværdige medlemmer av Scuderia Lazzaroni.

Gratulerer med frekkt kjøretøy  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ai ai ai  :) Denne var småfrekk Fredrik. Heldigvis enkel mekanikk så et evt. bensinproblem lar seg kjapt løse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo bare kjøre litt lengre opp på Skurkeberg, til en gammal Fiat-rev......

Eller så kan vi drite i alle kaffepausene på kvelden hos Carozzeria, brette opp arma og se på øsa......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man skal ikke undervurdere en gammel Fiat og dens kjøreglede!

Kunne jeg valgt mellom 131 Racing'en og 155 Sport'en jeg hadde hadde jeg glatt valgt Racing'en!  ;D

Pokker at jeg solgte den altså!!!!!!  :'(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med det ble en fryktelig nedtur fra 155en? ;D

Tja...

Nei, jeg vil ikke si det.

I Fiaten tar jeg på meg pilotbriller og trekker på meg kjørehanskene anskaffet fra Grappas Bottega og føler meg på toppen på verden.

Litt som å nyte en god Barolo på Comosjøens bredde og se solen speile seg, kontra å bøtte en øl i Halden.

Godt begge deler. Bevares.

Jeg har forresten hentet tilbake 75'n som har vært på leirskole på Vestlandet siden i fjor sommer. Kanskje jeg kommer til å glemme 155'n.

Nuvel, det er jo noe med den V6'n som er tiltrekkende da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med gromme vogner! 75 og 124 trekker i rett retning!

Forøvrig observerer jeg en kar i bakgrunnen som inspiserer vognen. Den karen kler vel også et par pilotbriller.......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt observert, Herr Grappa!

Det bekymrede uttrykket undertegnede har på bildet, er nok egentlig bare dårlig skjult misunnelse, og uttrykk for en redsel for at Fredrik for n´te gang hadde gjort et bedre kjøp enn meg... ;)

Forøvrig så gir fargekombinasjonen på Fiat´en assosiasjoner til lett outrerte menn med unge kvinner i sin tjeneste - jeg kan bare se for meg Herr Hansen Birkeland på inspeksjonstur sene kvelder i Drøbak, ikledt pels hvit pels og bredbremmet hatt... 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, etter mitt hode er det Fredrik'en som sitter igjen med joker'n  ;)

Flott stykke kjøretøy den fjaten der, Grattis!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kan bare se for meg Herr Hansen Birkeland på inspeksjonstur sene kvelder i Drøbak, ikledt pels hvit pels og bredbremmet hatt... 8)

Det er de sannelig ikke alene om  ;)

Det er en nydelig fargekombo på den lille agile han har handlet!

ash%20mardi%20gras.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter månedslang, for ikke å si årslang evaluering, vurdering og noe vriing i stolene, er vognen og eieren nuh innlemmet i Unionen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...