Gå til innhold
Veloce

Bytte regreim på 1.9 jtd 8v

Anbefalte innlegg

Noen som har gjort dette? Er det noe spesielt man bør passe på? Er 105hesteren som sitter i endel Alfa/Fiat/Lancia-modeller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gjort det på en 166 2,4 JTD. Det var enkelt, tror jeg brukte under to timer hjemme i garasjen. Men da hadde jeg lest meg opp på forhånd. Det skal brukes et spesialverktøy for låsing av veivaksel og et for kam, men det går fint uten. Dieselpumpa (høytrykkspumpa) drives av reima men denne trenger ingen timing. Men bytt både strammer og løpehjul med det samme. Gjerne vannpumpa også, det går nesten for det samme og koster lite.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

[ bytt både strammer og løpehjul med det samme. Gjerne vannpumpa også, det går nesten for det samme og koster lite.

IMPORTANTE : Du bør ta vannpumpa samtidig, ikke bare gjerne. Lest nok om dette og på andre forum om akkurat dette....

så fikk jeg gitt en kommentar i dag også  ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...