Gå til innhold
nuggiz

Kjøp av Alfa 156 00mod Ts

Anbefalte innlegg

heisann folkens.

har en som vil bytte en alfa mot min toyota. men eg har jo då null peiling på alfa og tenkte eg sku høre her inne om det e et lurt bytte av meg.

det e då som sakt en alfa 156 ts 00mod og har gått 110 000km.

dette e då infoen han har skrevet te meg over mail.

Bilen er eu-godkjent ut februar neste år.

Kjenner ikke disse bilene så veldig godt selv heller siden jeg tok denne i bytte på en annen bil jeg solgte.

Men både bilxtra og mekonomen skaffer deler til fornuftige priser.

Ellers så er den lettkjørt og sportslig å kjøre,og VELDIG billig i forbruk.

Frontfangeren er lakkert sort matt,skulle egentlig vært sort blank(se bilde)

Høyre forskjerm har en liten bulk og noen skråmer.(ikke så veldig mye.

Airbag-lyset har blinket,og lyser nå konstant.så der er det nok en kontaktfeil.(air-bagene virker)

A/C virker kanonbra.

Motor har nettopp hatt full topp-overhaling inkl.reg.reim,så det trenger du ikke bekymre deg for på lang tid.(33.000.- på verksted.)

Hører noe ”gnelling” i store humper,så det er sikkert en foring foran som er gåen.(skal se på det)

Bilen har vært til alle servicer inntil 80 000km.(stemplet i servicehefte)

Innvendig er bilen helt strøken. 

kan også si at eg har en toyota celica 2,0 gti cab 92mod. e den han bytte mot.

håper på noen kloke svar sånn at eg blir litt klokere. :)

mvh Børge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ulyden i dumper kan bety at det  må tas en runde med bærearmer foran (dyrt på disse bilene) men kan også være en bagatell. Airbaglampe skyldes ofte kontaktfeil under setet men kan også være noe mer kostbart. Lyser lampen så settes airbag systemet ut av spill. Sjekk også rust under bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville du/dere tatt og byttet? :) gidder ikkje en bil til som har masse feil, har eid en chrysler stratus før. :P

minuset e at han bor i harstad og eg i bergen så eg får liksom ikkje sett bilen før eventuelt bytte. bortsett fra bilder da.. men kan sende mail til han og høre om rust under bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Be han ta en naf test på bilen, verdt pengene hvis du ikke får sett bilen med egne øyne. Alle her inne vil selvsagt bytte en toyota mot en alfa nårsomhelst  :) om mindre entusiastiske mennesker ville gjort det samme er en annen sak. 156 er ikke feilfri men har gjort det bra i engelske kvalitetsundersøkelser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bærearmer er ikke dyrt hvis du bestiller fra danmark/england/ebay. Knirking i foringer er et "problem" som kan være vanskelig å bli kvitt (lev med de).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker ikke dette som en bil som ikke er spesiellt godt tatt vare på? Uansett er dette noen rusthauger av en annen verden,selv om bilen ser grei ut på oversiden,befinner rustproblemene der hvor det er værst,nemlig på undersiden. Ser du en ørliten tendens til noe som ligner på brunt her,så styr unna.

Er du fremdeles av den oppfatning av at litt brunt ikke ser ille ut,finn en løs flik i understellsmassen og riv........

Består bilen "rust" testen så er det mekaniske bare bagateller....

Om du følger med på finn en måned eller to (har du ikke tid til nå vel) så vil du se at disse bilene er ikke akkurat verd allverden heller, 1.6 og 1.8 kan få for skit og ingenting, mens riktig utstyrte 2.0ts og v6 kan oppnå akseptable priser.

Så om du finner bilen tilfredsstillende,og ellers i god stand,vil du få en bil som gir en masse kjøreglede....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...