Gå til innhold
ar75milano

Bur i 75?

Anbefalte innlegg

Se siste innlegg....

Får man godkjent halvbur hos biltilsynet hvis det ikke skjermer for dører? Helbur blir vell vanskelig å få til med bakseter?

Er ikke noe vits i å spørre det lokale biltilsynet, må mest sansynlig ut av distriktet. Derfor spør jeg her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får man godkjent halvbur hos biltilsynet hvis det ikke skjermer for dører? Helbur blir vell vanskelig å få til med bakseter?

Er ikke noe vits i å spørre det lokale biltilsynet, må mest sansynlig ut av distriktet. Derfor spør jeg her.

Det er liten vits å spørre ute i distriktene, for de er gjerne enda mer skremt enn de som holder til rundt storbyenen.

Du bør kunne få godkjent halvbur, uten å måtte vise til hastighetslisens fra NBF, men ikke med baksete. De endrer vognkortet slik at du kun har to seter fremme, og ingen bak. Ganske logisk egentlig, for de rørene er ikke gode å få i panna om det smeller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Interesangt spørsmål.

Jeg har sett en Delta med seter og bur, hvis han har det godkjennt kunne man spurt hvor dette ble gjort....

Gamle bilen til Tor, en koksgrå metallic? Den ble godkjent før de nye reglene kom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Interesangt spørsmål.

Jeg har sett en Delta med seter og bur, hvis han har det godkjennt kunne man spurt hvor dette ble gjort....

Gamle bilen til Tor, en koksgrå metallic? Den ble godkjent før de nye reglene kom.

Jeg er nå eier av denne Deltaen og buret er så vidt jeg vet ikke godkjent. Jeg prøvde å få det godkjent i fjor høst på den lokale trafikkstasjonen men fikk beskjed om at både helbur og halvbur nå var forbudt, visstnok nye regler for ca 2 år siden. Jeg måtte da rive ut buret og vise bilen på nytt for å få skilt  >:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke overraskende at det er forbudt nå. Da får man gjøre som man bruker når det gjelder (enkelte) ting som faktisk forbedrer sikkerheten, drite i å godkjenne det å ta problemet når EU kontrollen kommer...

Takk for svarene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke overraskende at det er forbudt nå. Da får man gjøre som man bruker når det gjelder (enkelte) ting som faktisk forbedrer sikkerheten, drite i å godkjenne det å ta problemet når EU kontrollen kommer...

Takk for svarene

bygg festene slikt at du lett kan skru inn og ut buret :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter en fantastisk morsom helg på ACR med gateslicks så ryker interiøret og skiltene. Hvor får man tak i godkjente skrudde bur? Er vell ikke et must med skrudd heller....

Skal ringe Pedersen Racing, Gundersen Motorsport og Kollevold i morgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakk med Gasolin også. Rørknekkeren de samarbeider med har gode priser, og legger stolthet i hvert bur, noe jeg ikke kan si om minst en av de du nevner over her.

Hilsen Marius Sorteberg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter en fantastisk morsom helg på ACR med gateslicks så ryker interiøret med mer. Hvor får man tak i godkjente skrudde bur? Er vell ikke et must med skrudd heller....

Skal ringe Pedersen Racing, Gundersen Motorsport og Kollevold i morgen.

Hans Rune har et skrudd ferdigbur fra Safety devices i sin 75. Ser bra ut...

JE

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for flere forslag. :)

Hvordan er det med godkjenning når man bygger bur selv? Blir det godkjent hvis man følger visse retningslinjer eller må det bygges av noen med godkjenning?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Etter min erfaringer tar disse ferdigburene litt mye av sikten.

Dette er vel mest fordi det kommer ned på frammsiden av dashbordet og ikke mitt i.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

www.safemotorsport.no

Ca 3 ukers leveringstid på skrudde bur. Er vel ca 6500,- for det.

Kjøpte selvbygger bur hos en annen forhandler på min 33 og man kan si at kvailiteten som Gopp nevner ikke var all verden. Da tenker jeg ikke på det sikkerhetsmessig, men bøyene var vel ikke akkurat helt like.

Buret jeg har i min 75 er nok også tilpasset slik at du slipper å gjøre noe med det orginal dashbordet. Se under prosjekter på Corsa 75 america, så ser du hele buret før og etter montering. Vet desverre ikke om de har halvbur der, men de virker behjelpelige med det meste.

Lars Ola

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser meget godt i mitt, men dette er vel smak og behag som alt annet.

Hei.

Etter min erfaringer tar disse ferdigburene litt mye av sikten.

Dette er vel mest fordi det kommer ned på frammsiden av dashbordet og ikke mitt i.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...