Gå til innhold
simon164bergen

simons gtv6 86 prosjekt

Anbefalte innlegg

da sitter jeg her i forsvaret hver dag og grubler på hva jeg skal begynne på først når jeg kommer hjem og hva jeg skal gjøre med go bilen. kjøpte bilen av en kar i larvik høsten 08. tror bilen gjør seg best som nærmest orginal bare med å forandre på små ting som gjør bilen mindre pen. skal nok begynne å sveise rust, det er det en hel del av på denne ;) men det er ikke uvanlig. motoren skal få alt av pakninger og tetninger og slitedeler nytt. lister og bakfanger skal vekk og planen er at nesten alt av interiør skal hjemme lages og sys. når jeg kommer hjem skal jeg hente tidligere gtv prosjektet til evochris. så skal jeg ta en vurdering på hvilken av de som er best å lage en bil ut av :)

post-1991-14779326236645_thumb.jpg

post-1991-14779326236953_thumb.jpg

post-1991-1477932623726_thumb.jpg

post-1991-14779326237538_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gleder meg som en unge gleder seg til julaften til å få en god start på dette prosjektet ;D mye god ispirasjon å hente hos alle de tøffe prosjektene folk har ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette er min første gtv så tar gjerne imot tips om oppgraderinger og ting som er verdt å foreta seg når man skal fikse en gtv fra bunn av ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser fint ut det Simon.   Ung mann med ideer og virketrang, håper du tar vare på budskapet i bilens design og ikke lager en plastikbomber til streetcar :). Så langt har bortimot ingen klart å forbedre bilens design med forskjellige plastadditiver.  Kanskje bilen ser best ut uten fangere...? Tar man av fangeren bak, så kan man jo runde av hekken som på en av de røde bilene.

Her noen racerbiler som kanskje gir deg noen ideer:

http://alfaromeotransaxales.forumactif.info/le-grand-comptoir-du-cafe-des-sports-f2/merci-monsieur-dany-snobeck-t1424.htm

Danny Snobeck(GTV6 racerfører og seriemester) og gutta på bildene er nok hardcore GTV6 folk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilsteindempere og RSR 30mm stabstag bør du hvertfall ha!! Men prøve uten først, og så sett dette på..så ser du hvor mye det hjelper!  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilsteindempere og RSR 30mm stabstag bør du hvertfall ha!! Men prøve uten først, og så sett dette på..så ser du hvor mye det hjelper! :)

jo takk for tipset;) det er allerede montert bilstein:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser fint ut det Simon.  Ung mann med ideer og virketrang, håper du tar vare på budskapet i bilens design og ikke lager en plastikbomber til streetcar :). Så langt har bortimot ingen klart å forbedre bilens design med forskjellige plastadditiver.  Kanskje bilen ser best ut uten fangere...? Tar man av fangeren bak, så kan man jo runde av hekken som på en av de røde bilene.

Her noen racerbiler som kanskje gir deg noen ideer:

http://alfaromeotransaxales.forumactif.info/le-grand-comptoir-du-cafe-des-sports-f2/merci-monsieur-dany-snobeck-t1424.htm

Danny Snobeck(GTV6 racerfører og seriemester) og gutta på bildene er nok hardcore GTV6 folk!

se der ja, det var gutta som kunne gtv:) nå vet jeg hva jeg skal gjøre med bakenden;) og jeg lover at bilens budskap skal vel ivaretas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du virkelig fjerne Alfalogoen foran? kan skjønne at Golf eiere vil fjerne VW merkene( ;) ), men denne syns jeg ser råest ut med hjertet i midten..

Hvit kan passe bilen bra det! sjeldent er det også..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vurdert bilen i direkte hvit også men er neimen ikke sikker :-\

Jeg syns blå metallic så best ut -- men jeg kan tenke meg at den ser bra ut i hvitt også. Kanskje hvit med grønne striper? Som Gabor sier så er det ikke lett å få denne til å se bedre ut så en skal være litt forsiktig med hvilke striper en setter på.

Siden det er din bil så er det du som bestemmer! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er personlig veldig glad i blå met. bare kanskje en anelse mørkere? men hvit med grønne striper er også stilig, men det er jo en som har en 75 3.0 med den fargen og da blir det ikke like spesielt :-\

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er noe i den dur jeg vil ha enden. men med hull på midten med dobbel eksos eller en på hver side  ;) lever i ide verden før ting skal realiseres :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vanvittig tøft ;) men er ikke så glad i masser av detaljer, så blir uten lister og dørhåndtak mest sannsynlig og speilet skal frem ;) men jeg blir mer og mer keen på hvit bil må jeg innrømme. på tross av at det er EN annen som har det her i norge  :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...