Gå til innhold
Gjest Henrik Magnusson

Trenger O-ringer til injektor! [fixat!]

Anbefalte innlegg

Hilfe!

Startade 164:an för att köra en sväng idag, och blev strax varse en stark bensinlukt... Öppnade huven och upptäckte att det sprutade(!!!) bensin från en spridare (injektor). O-ringen mot fuelrailen har gått i stykker. Är det någon som har en (eller flera) O-ringar liggande, eller som vet var i Oslo jag snabbt får tag i det?

Motorn är en Fiat/Lancia 2L 4cyl 8V turbo. Spridarna vet jag inte, men troligen vanliga Bosch. EDIT: Yes, Bosch.

Posta här, send PM eller ring mig på 41062319.

Tack, mvh

/Henrik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De o-ringene ser forholdsvis vanlige ut. Var jeg deg ville jeg bare tatt en tur innom biltema paa alnabru og kjopt o-ring settet dems. Der er det sikkert noen som er i ca samme storrelse ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tack för tipsen. Får försöka låna en bil imorgon och ta en tur då.

(Alfan går inte att starta nu - det fullständigt sprutar bensin! Otrolig tur att det inte hände under körning, för då hade jag varit toast...)

Mvh Henrik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viss det blir skikkelig krise saa har jeg dyser til deg som jeg kunne levert deg paa torsdag. Orginale til 164 v6.

Ring meg da paa 938 00 349 viss det skulle bli aktuelt.

Mvh Ronny

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tack ska du ha. Jag försöker i första hand få tag i o-ringar på Mekonomen eller Biltema. Ska till Kristiansand med jobbet ons-tors och köra ner till Malmö för brorsans utdrickningslag på fredag... men det löser sig nog. Slår en signal annars!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mekonomen var inte det minsta behjälpliga. :P Och Motorforum med flera hade det inte heller. MECA kan eventuellt få fram om man har målen på originalringen. Så det får väl bli en tur till Biltema ikväll. Rapport följer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, får hoppas det... För nu har jag demontert den trasiga o-ringen och upptäckt att Biltemas nitrilgummiringar är alldeles för tunna... :(

Målen på den demonterade ringen er 8/15mm (innermål/yttermål), og snittet er noe ovalt så den er 4mm tykk.

Den satt dog löst, så jeg trur att en ring som er 7/15 og da 4mm i jevn tykkelse virker utmerket.

ER DET NOEN SOM HAR TO SLIKE TIL OVERS? (Yep, to - der er en ring til som viser tydelige tegn på att spricka.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Efter ytterligare telefonerande så tror jag nu att problemet er løst! Fann http://www.sogb.no/ som ligger i Holmlia, och åkte dit. Snakket med gubbarna i verkstaden, og de var utrolig hygglige og fann o-ringer som jeg trur skal passe på to minutt. Sørensen & Bachen er forhandler av bla ASNU (www.asnu.com) og har en hel masse deler till dyser mm hjemme. Billig og - har sett att Mekonomen har o-ringer til en del dyser, og de tar omtrent 3x vad S&B gjør (betalte 11.50kr/st). De reparerer og tester alle typer av bensin og diesel pumper og dyser. Fikk ett priseksempel på service av fire dyser til bensinmotor - 1100:- (+reservedeler, og ev +moms? minns ikke) for rengjøring, flowtest og bytte av alle o-ringer, pakninger, filter etc. Trur nok jeg skal gjøre det så snart jeg kan låte bilen stå noen dager.

Så hører ni ikke noe mer fra meg om dette, se opp for en ond sort 164 på veiene! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...