Gå til innhold
Frankie

Når kan vi vente priser på nye 159 motorer?

Anbefalte innlegg

Erdet ikke på tide at prisene på alle de nye 159 motorene blir annonsert?

Går jo vinter og vår før importøren er ferdig med å forhandle pris.

Noen som har info?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Importøren har jo ikke forhandlet priser på MiTo ennå, så 159 er kanskje lengre unna. Rykter sier at importen skal overtas av andre...

(Og da presiserer jeg at det er rykter - ikke noe annet. Fakta får eventuelt de som vet noe komme med)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når vi ser hva som skjer med Fiat så hadde det vært fantastisk med en importør som hadde hatt penger til å satse litt.

Burde være mulig å bruke f.eks J.D Powers siste kundetilfredshets undersøkelse.

Der kommer Alfa Romeo på andreplass.

Hadde heller ikke hatt noe å si om prisene ble satt ned litt.

Alfa 159 TI, som setter de andre versjonene litt i skyggen, koster i overkant mye.

Forøvrig ser jeg at Prisene på de nye motorene er klare i Storbritannia.

Ørlitegrann billigere for 2.0 D enn for 1.9 D.

1750 TBI er der endel dyrere enn 2.2Jts. Ca 2000 pund.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg forstår du vil ha i pose og sekk?? Først vil du at importør skal sette ned prisen og der etter bruke masse penger på markedsførin`?

Og jeg får står at du vet avansepå bilene? Hvorfor tror du at det skiftes hele tiden på forhandlere? De tjener ikke penger på Salg av nye Alfa.

Men jeg håper at vi får en bra importør nå!

Og når du snakker om at TI koster i overkant? Hvilken biler ? Hvilken model?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem vil ikke ha i pose og sekk?

Som utenforstående har jeg overhode ingen peiling på avansen til forhandlerne.

Jeg sier at det ville være fint for Alfa Romeo i Norge med en sterk importør som kunne satse.

Det er ikke tvil om at de nye modellene er bra biler, derfor hadde det vært hyggelig om flere fikk muligheten til å eie en.

Jeg synes 159 TI SW er i overkant dyr pr idag. Listepris på 480.000,- (uten vinterhjul).

Riktignok er den meget velutstyrt som modell, og selvsagt er det på en måte mye bil for pengene.

De som mener at Alfa er lavt priset sammenligner vel med Mercedes, Audi og BMW.

Jeg mener at vi også må kunne sammenligne med Opel Insignia, Ford Mondeo og  Passat, og da blir Alfa nokså høyt priset.

Jeg skulle veldig gjerne eid en ny 159 TI jeg:)  Men synes det blir litt vanskelig å forsvare kjøp med dagens pris.

Kan bare nevne at jeg var innom en av konkurrentene for å få et tilbud på bil her om dagen.

Tilbød 50.000 i rabatt med en gang. Da er det fristende å slå til på et såpass godt tilbud.

Jeg er klar over at det neppe er lett å være forhandler av Alfa i dag, det er en ganske eksklusiv (liten) klubb av kjøpere. Men det må være lov å trekke sammenligninger med priser på andre biler osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Jeg mener at vi også må kunne sammenligne med Opel Insignia, Ford Mondeo og  Passat, og da blir Alfa nokså høyt priset."

Det er den mest fantastiske samelignig jeg noen gang har sett, håper at jeg har lest feil. Og at du ikke mener det. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Jeg mener at vi også må kunne sammenligne med Opel Insignia, Ford Mondeo og Passat, og da blir Alfa nokså høyt priset."

Det er den mest fantastiske samelignig jeg noen gang har sett, håper at jeg har lest feil. Og at du ikke mener det. :D

Du er svært så bastant her, Anverto. Når ble dine meninger verdens fasit? Ser du har en cheesy, så mulig du bare terger litt her....

Jeg er enig med Frankie. Klart man vurderer biler opp mot hverandre selv om bilene ikke er like!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei. Jeg skrev ikke feil.

Kan du forklare hvorfor du mener det er en så utrolig fantastisk sammenligning?

Det er jo ikke akkurat 8C jeg mente du skulle sammenligne de med.

Vi som eier en Alfa kan være enige om at de er utrolig vakre. Alfa er gode på design, og tør mer enn de fleste på dette området.

De er fantastiske å kjøre.

De gir oss mye glede. (og av og til litt iritasjon)

Men etter å ha prøvekjørt de konkurrentene du ler sånn av så må jeg si at det er tøft i toppen.

Alle de tre leverer flotte biler. (passat er vel den svakeste og jeg ville vel aldri seriøst vurdert den).

Men mondeo med sportskit i riktig farve, og "Individual" tofarget skinn ser absolutt ikke galt ut.

Hvorfor synes du sammenligningen er så fantastisk?

Frank

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett,det er mercedes,audi og bmw som er hovedkonkurentene til alfa.Det ser du når den blir testet mot andre.Forøvrig kan jo folk samenligna den mot kossen bil dei vil for meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten at jeg vet det, tipper jeg at det ikke bare er importøren som har spyttet inn penger i denne kampanjen. Fiat står nok for en stor del av finansene her.

Ellers er jeg enig. Det hadde vært skikkelig moro å se Alfa Romeo markedsført på samme måten. Og prisene kunne godt vært senket litt sammenlignet med f.eks. Audi A4.

Når vi ser hva som skjer med Fiat så hadde det vært fantastisk med en importør som hadde hatt penger til å satse litt.

Burde være mulig å bruke f.eks J.D Powers siste kundetilfredshets undersøkelse.

Der kommer Alfa Romeo på andreplass.

Hadde heller ikke hatt noe å si om prisene ble satt ned litt.

Alfa 159 TI, som setter de andre versjonene litt i skyggen, koster i overkant mye.

Forøvrig ser jeg at Prisene på de nye motorene er klare i Storbritannia.

Ørlitegrann billigere for 2.0 D enn for 1.9 D.

1750 TBI er der endel dyrere enn 2.2Jts. Ca 2000 pund.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Jeg mener at vi også må kunne sammenligne med Opel Insignia, Ford Mondeo og Passat, og da blir Alfa nokså høyt priset."

Alfa Romeo er en oppskrytt, forhjulsdrevet posørbil med elendig kvalitet og enda mer elendig andrehåndsverdi og dyre priser på nybil og vedlikehold. Dette ifølge Ola Nordmann på utkikk etter nybil.

Opel Insignia kommer snart i OPC-versjon med 325 hk fordelt på 4 hjul, utgående Vectra OPC hadde 280 hk på fremhjulene. Opel har også GT som er en roadster med bakhjulsdrift og 265 hk, pluss en rekke andre sporty versjoner av sine modeller. Det er sikkert flere Vectra OPC enn det er Alfa 159 3.2 Q4 i Norge. De fleste Opel fås kjøpt med elektronisk sportsunderstell IDSplus med bedret gassrespons til en billig penge. Opel Insignia får man også med en hel rekke med bensinmotorer, det har Alfa-importøren gitt opp for årevis siden.

Så man kan isolert sett sammenlikne ny Alfa 159 mot ny Opel Insignia. Null problem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1750 TBi 200 hk vil (hvis jeg forsto en meget velinformert mann på ID rett) være 60-70.000 kr. dyrere ved import enn 2.0 JTDM 16V 170 hk Diesel. 1750 TBi er ikke billig i utgangspunktet, som det står over er den ca. 2000 pund dyrere i UK enn 2.2JTS. Og i Norge får man jo i tillegg svi pga hk og CO-avgift.

Færre velger dieselmotor:

http://www.dinside.no/820082/faerre-velger-dieselmotor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1750 TBi 200 hk vil (hvis jeg forsto en meget velinformert mann på ID rett) være 60-70.000 kr. dyrere ved import enn 2.0 JTDM 16V 170 hk Diesel. 1750 TBi er ikke billig i utgangspunktet, som det står over er den ca. 2000 pund dyrere i UK enn 2.2JTS. Og i Norge får man jo i tillegg svi pga hk og CO-avgift.

Færre velger dieselmotor:

http://www.dinside.no/820082/faerre-velger-dieselmotor

Det stemmer nok att den vil bli 60-70000 dyrere enn dieselen,men den bør bli minst 20000,- billigare enn 2,2l.Den får nå iallefall over 20000,- mindre i avgifter enn den og utgangsprisen er bare nokon få hundre euro dyrere.

Dette gjelder nå iallefall for dei fleste land i europa,men alt er vel forhandlinger mellom importør og fabrikk.

-I følge den engelske impotøren er den 1100pund dyrere enn 2,2l.I tyskland var den faktisk billigare enn 2,2l sist eg sjekka og i holland selgest den for same pris som den.(Litt dyrare pris før avgifter)

-Men las ein plass att den i italia var mellom 300-500euro dyrare frå fabrikk enn 2,2literen.

-Det står på dei danske alfaklubbsidene att den vil bli ca 20000 billigare enn den gamle 2,2l i danmark etter forhandlinger og starte med ein pris på 450000,-Dkr.

Sakset frå danskeklubbens sider:

BILLIGE ALFA 159 1.9 JTDM

Den ny 159 1750 TBI bliver rigtig billig, nemlig

450.000 kr. for den ny basisudgave, Distinctive,

der svarer til den tidligere Lusso.

Det er 20.000 kr. billigere end den udgåede

2.2 JTS, og endda med bedre udstyr.

Den ny 159 2.0 JTDM er udsat lidt, men til

gengæld har forhandlerne rigtigt gode tilbud

på 159 1.9 JTDM.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg forstår du vil ha i pose og sekk?? Først vil du at importør skal sette ned prisen og der etter bruke masse penger på markedsførin`?

Og jeg får står at du vet avansepå bilene? Hvorfor tror du at det skiftes hele tiden på forhandlere? De tjener ikke penger på Salg av nye Alfa.

De tjener vel penger på bilsalg. Betviler at de driver med veldedighet!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm? Tjener de penger hos General Motors også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heh - det er jo 90-tall å tjene penger!

Bilavgiftene her til lands gjør sitt til at det er forsvinnende lite avanse på salg av nye biler så de fleste tjener antageligvis mest på bruktbilsalg og ettermarkedsdeler/verkstedsarbeid. Mange biler ut = mange biler inn på verksted = mer penger inn i sjappa. Gjør man en bra jobb i løpet av salget og har bra service på verkstedet så kommer kundene tilbake for årskontroller, service og reparasjoner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det er bare noe sprøtt og samenligne en 159 ti med Opel?

Hvorfor det? En Alfa 159 er vel like mye "melk og brød"-bil som en Opel Insignia?

Begge er jo omtrent like i størrelse og krangler om de samme kundene vil jeg tro. Hvis du ser dette fra en nøytral kunde`s ståsted og ikke med Alfaøyne så er det vel litt hipp som happ hva man ender opp med. At alle her inne ville valgt en 159 er like krystallklart som svaret du ville fått på Opelforumet. Ikke står Opel tilbake med kjedeligere og mindre sportslige modeller heller, sannheten er vel at du har minst like mange spennende modeller å velge blant.

Alfa 159 er på kontinentet, hverken mer eller mindre en ordinær bil i sitt segment, akkurat som 156 var det. Det som gjør disse spesielle i Norge er at det er så få av dem.

Men vi ønsker at det skal bli solgt fler av dem og da er vi der..........................

Ser da slett ikke ille ut dette:

post-0-14779326246658_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er audi,bmw,mercedes,kansje lexus og saab som er hovedkonkurentene til alfa 159.Sånn er det her som i europa.

Sjølvsagt kan du samanlikna med opel,vw akkurat som du kan samanlikna audi a4 med passat.Eller BMW 3serie med 407 eller andre.

Men når det kjem til stykket er dette dei såkaldte premiumbilene innen denne klassen.Det er jo bare å sjå på kven dei blir testa mot når det er samanlikningstester.

Det er bare tull att alfa er ein brødbil på kontinentet,Alfa produserer snaut 100000bilar i året,og til og med i Italia er det bare 2,5-3% som kjøper Alfa.

I Tyskland som Alfa gjer det godt for tiden er markedsandelen på 0,3%,så den som trur att alfa er nokon storselger tek feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opel sikter mot Premium-bilene med Insignia. Design har jo i høy grad blitt prioritert framfor plass, og det er heller ingen billig bil. Så Insignia er ikke helt feil sammenligning, selv om Opel kanskje ikke er første konkurrent man tenker på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ler meg skakk

Skulle likt å vite hvorfor å du ler deg så skakk.

Hva er de gode argumentene dine? Utenom de åpenbare designargumentene, som vi alle kommer trekkende med?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For det første må det vel være utenfor enhver tvil at importør/selger først må få på plass en organisasjon som kan tilby et attraktivt produkt, før han med rette kan forvente å ha noe særlig salgsvolum. Pris, leveringstid, utvalg, service, tilgjengelighet osv er åpenbart helt sentralt.

Selger må ha en tilstrekkelig finansiell styrke for å gjøre alle nødvendige investeringer. Det er selvfølgelig ikke kjøpers oppgave å først bygge opp selger gjennom f.eks å akseptere høyere pris og begrenset valgfrihet, for deretter å håpe at selger på et senere tidspunkt blir mer konkurransedyktig.

Om selgers marginer er gode eller mindre gode er for kjøper knekkende likegyldig. Det må forutsettes at det drives foretningsmessig.

Når det gjelder sammenlikning med andre merker, synes parallellene til Opel Insignia, Ford Mondeo og VW Passat å være adekvat. Hvorvidt disse tilhører et såkalt premium-segment er uten interesse, særlig dersom det ikke finnes noen klare kriterier for å få delta i denne engere krets. Noen av de minste og motorsvake modellene til BMW og Mercedes kan sikkert også sammenliknes med Alfa Romeo, men når det kommer til kraftigere modeller, f.eks M-serien og AMG, har Alfa Romeo dessverre ingenting å tilby.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei! Det er noen få som driver med veldedighet, bl.a. GM ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...