Gå til innhold
petefuru

trimming/motorbytte 105 serie

Anbefalte innlegg

Samme kasse, det er bare utvekslingen som er forskjellig... dvs. du får litt bedre aksellerasjon på bekostning av toppfart og "cruise-turtall".

105-kasser er dønn solide og tåler masse HP, det er bare sync-ringene som er litt problematiske, og for dem spiller motorkraft ingen rolle.

2000-modeller (og noen 1750'er) har diffsperre, men ellers helt lik bakaksel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2000-modeller (og noen 1750'er) har diffsperre, men ellers helt lik bakaksel.

Utvekslingen på diff-akslingene er vel høyere enn på 1600/1300?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utvekslingen på diff-akslingene er vel høyere enn på 1600/1300?

Ja, det er klart... 1300 og 1600 har stort sett 9/41, mens 2000 oftest har 10/41.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det avhenger litt av årsmodell, men her er tallene jeg har...

Gjelder for Europaversjonen med 10:41-diff - USA-versjonene har 10:43 og andre utvekslinger.

1750 og 2000:

1-gir: 13,53:1

2-gir: 8,159:1

3-gir: 5,535:1

4-gir: 4,1:1

5-gir: 3,239:1

Revers: 12,341:1

1300/1600:

1-gir: 15,033:1

2-gir: 8,159:1

3-gir: 6,149:1

4-gir: 4,1:1

5-gir: 3,917:1

Revers: 13,712:1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...