Gå til innhold
Behag

Skrangling/skurring i basshøyttaler fra Bose

Anbefalte innlegg

Trenger audio/teknisk tips: Har Bose-anlegget i min 156 med den originale basshøyttaleren i hattehylla. Når bassen blir for framtredende, skrangler det og det kan virke som om noe er løst. Har sjekket deksler, lagt i mer pakning mellom bassen og holderen i plast og strammet skruer som fester plastholderen til hattehylla. Fortsatt ingen forbedring... Har spilt med høyttaleren løs, og sjekket at den ikke er sprengt. Har nå tilbragt flere timer på rygg i bagasjerommet med basstung musikk dundrende for å forsøke å finne kilden til skranglingen. Uten hell, derav denne posten  :(

Det kan virke som om det er noe annet i hattehylla som ikke liker bassmusikk.

Er det noen som har hatt dette problemet, og hvordan i all verden løste dere det i såfall?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis det er sedan kan du sjekke bremselyset i hattehylla for det løsnet til meg når jeg spilte musikk og det skrangler ganske mye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det tok sin tid, men nå spiller den uten skurring! Det var ikke bremselyset, men flere andre saker: Metallklips på deksel (silikon fikset det), holderen til forsterkeren, en ledningsbunt, deksel i bagasjelokk og deksel mot seterygg i bagasjerommet. Alt ble strammet og festet med dobbeltsidig tape, så nå sitter det.

Om man skal være pirkete så skrangler det litt i rullen til det midterste sikkerhetsbeltet, men det får man bare leve med. Det ble i allefall mye bedre  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...