Gå til innhold
egilkv

CODE-lampen på 1996-modell 916

Anbefalte innlegg

Har fått meg en FWD Spider som har et lite problem: Den gule CODE-lampen lyser av og til. Trodde at denne hadde med startsperren å gjøre, men det er det tydeligvis ikke, fordi bilen starter og går også i de tilfellene denne gule lampen lyser.

Har CODE-lampen en annen funksjon også?

Hovedproblemet er at det hender av og til (to ganger så langt) at motoren kutter helt plutselig mens man kjører. Det skjer helt brått, så magefølelsen sier at det har noe med tenningen å gjøre. Begge gangene har vært mens motoren er varm. Vet at CODE-lampen begynte å lyse den ene gangen dette skjedde, den andre gangen er mer usikkert. Motoren kommer ikke i gang igjen av seg selv, men ved å skru av tenningen, starter motoren fint. Har også opplevd at par ganger at motoren har kuttet i et brøkdel av et sekund, for så å fungere igjen.

Noen idéer? Har disse to tingene noe med hverandre å gjøre?

Egil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I have a similar problem with my 1996 spider, see below

Periodically the code lamp on my spider stays on and the car will not start. This would appear to be connected to the start sperre. As I do not have a so called master key it is not possible to replace this. Does anyone know of any method to get round this problem. Can the Start sperre be by-passed in some way? Any suggestions are most welcome.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdatering: Byttet pluggene (bilen rundet akkurat 100k) og de orignale NGK Platina-pluggene så forsåvidt ikke så verst ut, litt runde i kantene. Men gapet var kommet opp i 1 mm og kanskje vel så det.

De nye pluggene (NGK Iridium, mest fordi de var litt biliigere enn Platina) ble satt til 0,7mm. Så langt har problemet ikke skjedd igjen. Kan det tenkes at tenningsmodulene går varme elns. dersom tennplugg-gapet er for stort?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

To Kevliv: 

If you have the little credit-card size card that followed the car, it will have a five digit master code that you can enter via the gas pedal (!) to unlock the immobiliser. The exact procedure is in the repair book - I think it is easy.

The problem may be a bad connection around the little antenna that communicates with the key. See http://forum.alfa156.net/forum/forum_posts.asp?TID=16652&KW=immobiliser

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...