Gå til innhold
svensken

Äga en Alfa Romeo i Norge

Anbefalte innlegg

Hej

Jo iallafall efter ett par år i Norge så saknar jag min svenska Alfa  1999 156 2.0 SP3(såld för ett par år sedan)

Så börjar magen o hjärtat skrika efter en Alfa igen

1. Så vi börjar med försäkring på en Alfa 156 01-04 i vilka prisklasser ligger en helförsäkring??

2.Service kostnader??

Btw bor i Fredrikstad i Gamlebyen ser några Alfor rulla här ibland

Johan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hejsann Svensken.

Klart du må ha en Alfa igjen. Forsikring er ikke godt å si, siden det kommer an på både motorstørrelse, bosted, alder på fører, parkeringsforhold, kjørelengde og ikke minst bonus. På min 1999 Alfa 166 betalte jeg ca 6000 med 30000 km årlig, voksen fører og full bonus (75%) Jeg bor i samme distrikt (Hvaler) Servicekostnader er ikke høyere enn på vanlige biler. Det er flere gode verksteder å velge mellom.

Det går som du har observert endel Alfa i området. I fjor var vi en gjeng som møttes til en kaffekopp og hyggelig prat noen  ganger, men det dabbet av. Burde kanskje få igang noe igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du bor i fredrikstad bruker du veil ikke stort mer enn 40 minutter til grensen? Og derfra er veien kort til å utføre service i feks. Gøteborg? Kan tenkes du sparer noe penger på det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

40? Drobak stromstad tar jo 50. ;)

Men seriost, gaar nok fortere. 

Om svensken er svensk, hvorfor ikke kjore svensk bil, har du fast norsk bostedsadresse med norsk personnummer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...