Gå til innhold
Espen K

ULYDER I FORSTILLING 156

Anbefalte innlegg

Har begynt å få ulyder i forstillingen (igjen), nå er det en dunkelyd fra venstre side ved kjøring over fartsdumper, hull i veien osv.

Har gradvis blitt mer merkbart. Hadde bilen oppe i går for å prøve å finne ut hvor det kom fra. Regnet med at det var nedre bærebru siden øvre ble skiftet for under 1 år siden, men det høres faktisk ut som om lyden kommer fra øvre selv om det er vanskelig å fastslå selv med hodet inne i hjulhuset. Stab stag med linker virker helt tighte og fine. Ser at foringene i nedre er veldig slitt så må vel byttes samme hva, men er det mulig at øvre bærebru blir utslitt på 1 år 25000 km? Delene ble kjøpt billig fra EB spares, noen som har lignende erfaringer?

Espen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Desverre viser dette seg å være ganske vanlig på 156. Vi bytta bærebruer, stabstab/rakkelstag etter 30.000. Deretter mye mer, men det er en annen historie. Sånn sett blir vel neste "bruksbil" neppe en Alfa, selv om vi nok beholder GTV`en som "artig"-bil.

Om du søker på de nevnte stikkord her på forumet, finner du mange artsfrender som har hatt samme erfaringer.

PS.Dunking kan og være hjullager. Sjekk det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Desverre viser dette seg å være ganske vanlig på 156. Vi bytta bærebruer, stabstab/rakkelstag etter 30.000. Deretter mye mer, men det er en annen historie. Sånn sett blir vel neste "bruksbil" neppe en Alfa, selv om vi nok beholder GTV`en som "artig"-bil.

Om du søker på de nevnte stikkord her på forumet, finner du mange artsfrender som har hatt samme erfaringer.

PS.Dunking kan og være hjullager. Sjekk det.

159: strax 80000km, null slakker/ulyder så langt. Så Alfa bruksbil må dere ikke avskrive :)

Oppdatering 06/09-09: 90000km, fremdeles like tight, men må skifte bremseklosser snart.

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen har rullet 109000 km, så dersom det er nedre bærearm synes jeg ikke det er urimelig at den er slitt. Det som bekymret meg var om det var øvre som jeg byttet i fjor som allerede var gåen og om disse uoriginale delene ikke er noe å satse på. Har ellers kjørt 156 i 6 år nå og hverken den jeg har nå eller forrige har det vært problemer med annet enn normale slitedeler. Kan ellers nevne at jeg kjørte BMW og Peugeot før Alfaene og det med slitte foringer/bærearmer var slett ikke noe mindre problem på de bilene. Tror jeg skal holde meg til Alfa så lenge det finnes alfaer som passer til mitt bruksområde. Har ellers bestilt begge nedre bærearmer fra EB i dag så får vi se om det gjør susen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vel gått rykter om at de uorginale ikke holdt like "godt" som orginale ::) Kan det kanskje tenkes at øvre slites fortere hvis nedre er gåen? At de for ekstra påkjenninger pga slark nedentil 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bør være rimelig greit å finne ut av om det slakke i den øvre bærekula da. Du må kjenne etter når en kompis drar og rykker. Nytter ikke å lytte. Stabstag armene kan være mer lumske. Begge hjulene må henge fritt om du skal kjenne om de er slitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...