Gå til innhold
Landmann

Hmmm ..... "engine-flush" funker visst.

Anbefalte innlegg

Byttet olje og filter på 90'n i kveld/natt og etterfyllte med billigolje. Kjørte så en 12-mils godtur med kveldskaffe og bolle på nattåpen pølse-bensin-cola-stasjon samtidig som jeg kjøpte 2 stk flasker med "Omega 907 engine-flush".

Tilbake i heimen tømte jeg begge flaskene på 3.0-literen og lot den summe og gå i de foreskrevne 10 minuttene. Da jeg tømte ut "ny-oljen" - ..... tror du jaggu meg ikke at ny-oljen var relativt skitten/mørk av farge. M.a.o later det til at rense-luriumet virker  ::)

Har andre tilsvarende eller motsatt erfaring? - og hva har i såfall dere brukt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal kjøre en slik igjennom systemet mitt selv nå før oljeskiftet. Tenker meg at dette kanskje kan hjlelpe litt :) De på mekonomen som jeg kjenner godt hadde selv prøvd dette med godt resultat. En annen jeg kjenner med en Spider med nord motor hadde også god erfaring med dette :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljen ville ha sett svart/skitten ut uansett. Holder å starte motoren så blir oljen svart.

Jepp, skulle likt å sett hvor mye av denne engine flushen som er igjen i motoren etter nedtapping av gammel olje. Restene av flushen og gammel olje  vil jo blande seg med den nye olja, er det noe å kjøre med?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme erfaring som deg Landmann, og dette er nå fast prosedyre annenhvert oljeskift...

Prøv å peile oljen etter 20 mil med ny olje uten flush og se hvor fort svart den blir... Gjør så det samme etter du har kjørt motoren med flush og se at oljen nesten er like blank som da du helte den på motoren!

Gutter, dette virker!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljen ville ha sett svart/skitten ut uansett. Holder å starte motoren så blir oljen svart.

Jeg brukte CRC sin engineflush på Puntoen jeg hadde, og der gikk det mange 1000 km før man kunne se tegn til at olja ble møkkete så støtter ikke helt den teorien din der.

Men nå var jo den motoren i god stand, kort km osv.. Men derimot om man har en motor som er gjengromm og full av dritt kan det jo hende..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert bra med flush.. men husk at det er en liter olje med flush igjen i motoren etter at du har tappet den av.. vaskemiddel som blir blandet med den nye olja... Ikke så morsomt å tenke på det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På gamle slitte motorer bør man være litt forsiktig med engine flush. Brukte dette på en gammel MR2 hvor gammelt "slag" tydeligvis hjalp til med å tette motoren. Når dette fikk løst seg opp så begynte motoren å spytte olje og ryke hvitt, og toppakningen røk også etter kort tid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...