Gå til innhold
vito

spider/gtv-95 mod hjelp.

Anbefalte innlegg

er det noen som har erfaring med og demontere vinduslister på fremdørerene på spider/gtv 95-02 mod. samt dørhåntakene.

håper noen kan hjelpe meg .

mvh.kåre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jau da, dette er fort gjort. Ta en lommelykt og lys på innsiden(du har selvfølgelig tatt av dørtrekket) da ser du dørlås/åpner, du tar av hele sylindern i en del.

Det er et låseblekk eller hva man skal kalle det som holder hele stasen på plass, denne drar du enkelt å greit løs fra sylindern.

Du vipper av den plastduppeditten som holder staget til sentrallåsen og det er det hele.

Vinduslistene tar du av med å dra den plastremsa som sitter midt i pakningen i hele rutas lengde rett av, muligens kan den klipses av men jeg bare dro den rett av.

Litt kødd kan det være å montere igjen men det er jo litt av sjarmen ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå var jeg litt rask i sted, låsen er vel to delt når jeg tenker meg om. Når låseblekket er dratt av må du vri av den indre delen trur eg.

Det er mange år siden jeg gjorde denne jobben selv, fyll på dere som kan.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for bra tips ettore.

N.B har du god erfarring med spider/gtv.er ny eiger av 95 mod spider som jeg skal fikse opp og lakkere så jeg tengte om jeg

lurte på noe så kunne jeg kontakte deg på tlf-mail vis det er greit.(det hadde vert greit med tlf .)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

N.B har du god erfarring med spider/gtv.

Jeg er nok bare på syltynt hobbymekaniker nivå, lag deg en prosjekttråd her på forumet. Det vil nok være det mest fornuftige ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hadde vært greitt om du oppdaterte profilen din med hvor i landet du er.

Dette er en av de tingene som er mye kjappere å utføre enn å forklare. Om jeg eller noen andre som har gjort det finner at du er like rundt svingen så hadde det vært fikset kjapt som en pitstop på sjåppingrunden. Hvis dørtrekket er av så er det gjort på 1-2-3.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...