Gå til innhold
tomask

Noen i Sandefjord/omegn med en 156 2.0TS her?

Anbefalte innlegg

Jeg har en 156 2.0 JTS fra 04 som jeg kjøpte i fjor. Er forøvrig fornøyd med den, men jeg har en mistanke om ting ikke er heeelt som det skal være her.. Synes rett og slett bilen går for dårlig til å ha 165 (eller 145 for den saks skyld) og det hadde vært gøy å testet en 156 2.0 TS og følt litt hvordan denne gikk i forhold.

Må forøvrig si at den har godt bunndrag og drar rent helt opp til 7000 rpm, men som sagt, synes det går litt tregt. Er muligens litt godt vant, siden hobbybilen jeg kjører med er en 07 Shelby GT og man blir litt ekstra skuffet når man setter seg i Alfaen igjen.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

JTS har hatt endel effektproblemer men dette ble rettet på til -04 modellene,vel og merke "ekte" -04 modeller. Dvs. biler produsert fra høst/vinter -03. Ifølge alfaowner.com så var det problemer med kamslitasje men og rett og slett feil timing på kammer. Kombinert med dårlig samspill ECU og kammer/forbrenning så ble mange målt helt ned til 135 hk. Til 2004-modellen var alt dette rettet på.

Søk deg frem på alfaowner.com så finner du både historier og endel bilder av igjengrodde topper/ventiler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det stoppet med 04 mod. heller.....Noen med GT jts har også fått påvist, på dyno, mangel på hk (145-150), men en omprogramering  har gitt oppgitt effekt (ca 165). Synd dette med jts`n, for det er en meget bra motor som er veldig dravillig på lavt turtall, og morro etter 3000 omd.r Den føles veldig kvikk....også med 145 hk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min ble solgt ny i juni 2004, så jeg vil tippe den ble produsert i 2004.

Har lest alt jeg har kommet over av 2.0 JTS og effektproblemene. Tror ikke det er så ille som folk har erfart her med helt nedsota topper/ventiler, men noe er det.. Lurer på om jeg må få den på rulle for å sjekke, men det hadde vært enda rimeligere å tatt en liten dragrace mot en 2.0 TS f.eks for å se hvordan ståa er. :) Hvis jeg hadde fint holdt følge med/ligget litt foran en 2.0 TS med 150hk, så hadde jeg visst at det ikke var veeeldig ille med motoren.

Tips til steder med rulle i nærheten av Sandefjord hvor det ikke koster skjorta å teste?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Har hatt begge motorene, og syns vel at JTS generellt gikk bedre enn TS. Nå skal det sies at fra 4000 og opp føles TS vassere, men om den er det......

Største problemet med min JTS var vel oljeforbruk.

Dette med hk og at motoren ikke har det som er oppgitt gjelder jo begge to.

Har hørt om TS'er som er målt ned i 135hk, dette mest pga lusekjøring i Norge.

Prøv å få det målt, hadde vært gøy å høre hva du har.

G

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min ble solgt ny i juni 2004, så jeg vil tippe den ble produsert i 2004.

Har lest alt jeg har kommet over av 2.0 JTS og effektproblemene. Tror ikke det er så ille som folk har erfart her med helt nedsota topper/ventiler, men noe er det.. Lurer på om jeg må få den på rulle for å sjekke, men det hadde vært enda rimeligere å tatt en liten dragrace mot en 2.0 TS f.eks for å se hvordan ståa er. :) Hvis jeg hadde fint holdt følge med/ligget litt foran en 2.0 TS med 150hk, så hadde jeg visst at det ikke var veeeldig ille med motoren.

Tips til steder med rulle i nærheten av Sandefjord hvor det ikke koster skjorta å teste?

Lurer på om ikke det er en i horten som kan hjelpe..  men husker hverken navn på han eller sjappa hans :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kult hvis dere finner ut navn på sjappe / telefonnummer! :) Er spent på hva som bor i bilen og eventuelt hva som kan gjøres for å fikse det.. Leste litt på alfaower-forumet om at det kunne holde med en chiptuning på "nyere" 2.0 JTS'er som ikke hadde feil kammer+programmering.

Synes forøvrig at min soter endel. Har montert supersprint enderør og det er endel sot/eksos bak nå.. Kommer rimelig fort tilbake etter jeg har vaska også. Det er kanskje normalt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke ut som ting er så galt alikevel, bare jeg som er "fartsblind".. :) Hadde null problem med å henge på en Audi A6 2,6 V6 - dvs jeg måtte holde igjen mens han ga jernet. Så da veit jeg at ting ikke er heelt skrudd. :)

Eneste som irriterer meg nå, er denne sotinga. Monterte et Supersprint endestykke på bilen (ovalt) og det stikker lenger ut enn originalanlegget. Dog ikke annet enn at det går flushed med fangeren på en helt perfekt måte. Dog synes jeg det blir litt raskt sot på fangeren..

Edit: Hadde forresten ikke dette problemet med originalanlegget.. Så det er vel at Supersprintsaken er montert flushed med fangeren..

post-3100-14779326074845_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...