Gå til innhold
Endre

Høy tomgang på 2l nord

Anbefalte innlegg

Får ikke ned tomgangen på motoren min. Tomgangskruen er helt oppe. Gasserne er synkronisert og bilen går godt. Har dere noen tips. vurderer å slipe på beslagene der tomgangskruen treffer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ikke ned tomgangen på motoren min. Tomgangskruen er helt oppe. Gasserne er synkronisert og bilen går godt. Har dere noen tips. vurderer å slipe på beslagene der tomgangskruen treffer.

Har du skrudd på rett skrue?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du skrudd på rett skrue?

(1) Første bud er å visuelt kontrollere at spjeldene lukker ved tom-gang!

(2) Som Grappa spør.......: Kanskje du har fiklet med synkroniseringsbolten og ikke tomgangsskruen

(3) Har du selv tuklet med "blandeskruene"? - og derav fått for høg tomgang ....

Følg flytskjema til Kim-Ronny .... og spør"fungerer det ...hææ?"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar!

Jeg vet hva som er tomgangskruen :) Blandeskruene har jeg satt i grunnstilling i henhold til verkstedsmanualen. I følge Kim-Ronny har jeg kommet inn i en ond sirkel. Får finne meg et speil i morgen og se på spjeldene. Evt skylde på noen andre....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke siden i fjord. Godt poeng! Går over tenningen og ser på spjeldene i morgen. Så er det tid for årets Alfalangtur, med høy eller lav tomgang :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...