Gå til innhold
capritoo

75 Turbo 1987 mod : SOLGT

Anbefalte innlegg

SOLGT

1987 modell  75 Turbo kjørt 135000 km 

Dette er en import bil  moms er betalt, gjenstår ca 24.000,- i avgifter. Har nå alle papirer nødvendig for registrering. (avklart med Biltilsynet)

Urørt bil.

Matt i lakken.

Har sveiset litt rust, gjenstår og sveise 2 stk små hull i innerskjern bak, ett på hver side. Lett tilgjengelig og på størrelse med en litt stor femmer.

Fremre jekkfester er dårlige.

Mangler føde pumpe i bensintank, må ha minimum halv tank for og kunne kjøres.

Bremser tar dårlig.

Hel og pen innvendig.

Er åpen for ta innbytte eller bytte i annen bil om dette faller ut ganske så gunstig for min del

Alle bilder tatt 13 Juli 2009

post-405-14779325983633_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er kun for bilen uten ekstra felger og deler.

Til denne prisen er ikke bytte/innbytte intresant, annet enn i de tilfeller det vil være svært så gunstig for meg.

Gjør dette fordi jeg er lei det som jeg betrakter som "skambud" på denne bilen, dvs bud som ligger under det som en 1.8 Turbo motor i denne tilstanden alene normalt selges for.

Jeg anser at all nødvendig informasjon for salg er gitt i denne tråden.

75'n skal da i utgangspunktet også være henetet i løpet av Søndag 16 August.

Bremsene tok svært dårlig for noen måneder siden.

Batteriet er fjernet.

Mob: 91 87 01 93

[email protected]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker, alltid intresant med relevant info.

Den Svenske kommer vel ca på 72.000,- ferdig registert, om den i det hele tatt lar seg registrere i Norge pga letting, avhenger hvordan den er lettet.

(Kalkulator www.toll.no)

Det er også en del karroseri/rust arbeid på denne, samt lakkering for og få den fin ifølge annonse.

I tillegg kommer arbeidet med og få den godkjent med utført effektøkning og ombygging av bremser etc.

Min kommer på ca 42.000.- ferdig registrert, avklart med Biltilsynet at alle papirer etc er i orden.

Da har en ca 30.000,- til og få satt opp bilen etter eget ønske, inkludert gjennomgang av bremser, rep av rust og kjøp av bensinpumpe i tank.

Min "skraper" ikke i girkassen, samt motoren er meget bra.

Er det en Corsa bil en ønsker seg som ikke skal kunne registreres, kan Svensken muligens være et bedre alternativ. Vet ikke hvordan modifikasjoner på denne bilen aksepteres i henhold til Corsa reglementet, ei heller hvordan mye den blir "straffet" på regnearket

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det egentlig folk venter på?? Det som må gjøres på denne et småtteri for noen som vet hvilken ende av skiftnøkkelen som som skal brukes....

Lykke til med salget.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er ikke verdt denne summen. Mener nå jeg :-)

Det man ser på bildene er jo en ting, men det du ikke ser er noe annet.

Husk dette er en 22 år gammel bil som ikke pr dags dato har noen affeksjonsverdi. Skal den oppnå dette, så må man bruke min 65 000 kr for evt rest..

Du har fått bud av meg, men avviste det.

Sølvi:-)

Lykke til med salget

Trur nok att 75 turbo har "ganske"så stor verdi du.Hadde eg ikkje hatt så forbanna mange prosjekter skulle eg glatt kjøpt denne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det man ser på bildene er jo en ting, men det du ikke ser er noe annet.

Husk dette er en 22 år gammel bil som ikke pr dags dato har noen affeksjonsverdi. Skal den oppnå dette, så må man bruke min 65 000 kr for evt rest..

Sølvi:-)

Lykke til med salget

Takker for lykke ønsker.

Det ordner seg nok, er passe overbevist at den  ikke er i mitt eie i neste uke.

Sølvi jeg vil gjerne at du ser gjerne forteller meg hvilkne feil som faktisk finnes på bilen, som ikke sees.

Samtidig kan du vel opplyse her om du har beskuet bilen eller ei, slik de andre vet hvor reelle påstandene dine er.

Er nå litt lei at enkelte personer påstår det er mer rustskader, på biler jeg annonserer her, en nevnt av meg i annonse. Dette er andre annonse på kort tid hvor slike påstander feilaktig  blir fremsatt av  personer som ikke har beskuet aktuell bil.

Jeg kan opplyse om at jeg har sveist rust på noen 116 biler og vet hvor rusten normalt finnes.

Denne bilen har ikke vært rust sveiset før jeg overtok den, jeg har reparert begge hjulbuene bak, hvor jeg har sveist inn deler av hjulbuene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De som forventer ytterligere prisfall, venter forgjeves. Snart forsvinner muligheten til og få kjøpt denne for 18.000,-

Klarer meg meget bra uten denne lille slumpen med kroner jeg skal ha for bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For corsabruk eller motorbytte til annen bil, OK.

Men med avgifter blir det min. 42.000,- da er man ganske nærme andre komplette 75 turboer som står for salg...

Men, man vet jo ikke tilstanden på disse andre bilene før man river av plastikken heller.....

Just my 2 cent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært ganske genial bil for mitt prosjekt. Men har verken plass eller 18000 til overs nå som kona er på møbelhandlingen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

motor og girkasse finansierer sannsynligvis kjøpet+ salg av div deler har du tjent inn det man har lagt i.

Så har man skroget i tillegg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har sett og kjørt bilen, 18000 er alt for billig. Derfor, noen som skal ha bilen? så må de hoste opp mere en 18 lapper innen Søndag, ellers er bilen min (og blir mitt neste Corsa Prosjekt ;D )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

en sliten, men komplett turbomotor i dag er verd fra 12 lapper og oppover etter tilstand. ei original turbokasse innkasserer enkelt 8 lapper om den er i orden.... Og slike deler synker ikke i pris.

Prøv å finne komplette 75T motorer med kabelmatte og ecu.....

Synd om denne blir corsa bil, den trenger en vinter med jobb, så er den fortsatt en skjelden fugl på alfa veiene. By mer enn RR Alfetta, så den ikke blir corsabil!.  ;D

For dette er faktisk høgge pris desverre.  ???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

en sliten, men komplett turbomotor i dag er verd fra 12 lapper og oppover etter tilstand. ei original turbokasse innkasserer enkelt 8 lapper om den er i orden.... Og slike deler synker ikke i pris.

Prøv å finne komplette 75T motorer med kabelmatte og ecu.....

Synd om denne blir corsa bil, den trenger en vinter med jobb, så er den fortsatt en skjelden fugl på alfa veiene. By mer enn RR Alfetta, så den ikke blir corsabil!.[/b]  ;D

For dette er faktisk høgge pris desverre.  ???

Ikke noen dårlig skjebne å bli Corsa bil, bedre en å støve ned i div. garager som denne har gjort da ;)

Tror forøvrig det kan bli en konkuransedyktig corsa racer ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge den blir holdt liv i, er det håp. Hadde jeg hatt tid og plass ville jeg ikke vært sein her. Lykke til for den som er heldig med trekningen jaffal ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker RR Alfetta for sporty innstilling,  ved at han har fastlått om ikke Turbo'n solgt i løpet Søndagen, henter han den på Mandag for 18.000,-

Er med tungt hjerte jeg bestemte meg for salg, alternativet var og finne en langvarig lagrings plass for den.

Rune har hjulpet meg mye med deler og veiledning, så og eventuelt overlate denne bilen til han for 18.000,- gjør jeg med lett sinn.

Dessuten unngår den da og bli høgd, og får et langt liv som racerbil.

Så da er det slik at nå gjelder det hbo 18.000,- senest i løpet av Søndagen 16. September

FrJ komentar i denne tråden bør få opp skylappene på de som eventuelt er intresert i denne bilen.

For de som ikke vet dette så er FrJ en kapasitet på 75 Turbo, blant annet, og er nok den personen i Norge som har best føling med verdien på denne biltypen og hva deler fra slik bil selges for.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...