Gå til innhold
NPSalvesen

1968 GT 1300 Junior

Anbefalte innlegg

Har hatt stor nytte av å følge diverse diskusjoner og innlegg her på forumet,  så tenkte jeg skulle presentere et nytt "medlem" av familien: 

Det er en '68 modell Bertone Coupe GT 1300 Junior (105.30). Farge Ocra (109)

Rullet ut av fabrikken i Milano 9. november 1968.  1. gang registrert i Stockholm året etter.

Hentet fra Sverige til Tønsberg nå i sommer.

Step front, senket, gule koni, kun ett utvendig speil og med den gamle instrumenteringen  :)

Vi sees!

post-4182-147793260111_thumb.jpg

post-4182-14779326011304_thumb.jpg

post-4182-14779326011717_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer, flott vogn! Synes i likhet med andre her at hjulene var spesielt tøff. Digger race-stuket.

Hilsen nybakt Bertone-eier Hans

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Deilig Disco-Rover, najs Bertone - og fine SAAB felger !?

Av med dekaler, mere senk og gule pærer så går jeg i knestående  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gratulerer med gul stepnose. Den ser absolutt bra ut uten fangere og breie stålfelger. Jeg har en i original utgave selv. Legger ved et bilde så du kan se hvordan din opprinnelig var.

Mvh Liam

post-1370-1477932601464_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Liam,

Flott og se din orginale Bertone. Min kan enkelt settes tilbake til original stand. Front- og bakfanger samt de origiale stolene fulgte med

Mvh

105Junior

gratulerer med gul stepnose. Den ser absolutt bra ut uten fangere og breie stålfelger. Jeg har en i original utgave selv. Legger ved et bilde så du kan se hvordan din opprinnelig var.

Mvh Liam

post-4182-14779326021376_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Time hos Biltilsynet idag. Var litt spent da bilen ble kjøpt mer med hjertet enn hodet :-\

Men ingen grunn til uro - Ingen rust funnet under bilen og hjemmeleksa består kun av diverse småplukk :)

Noen som vet om et verksted i Tønsberg og omegn som har peiling på slike biler?  (bl.a. forgasserjustering)

post-4182-14779326145479_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har den lille gule fått stå i fred lenge nok. På tide å utbedre anmerkningene fra biltilsynet og få den registrert (akkurat i tide for vinteropplag)

Renovert hjelpesnekke, bremseslanger og ryggelys bestilt fra Alfaholics

Med litt flaks blir det et par turer før snøen melder sin ankomst....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått noen fine turer med bilen her i Tønsberg-området i sommer. Kun i finvær, da lyden må nytes med åpne vinduer :)

Den er tight og fin og overraskende lettkjørt til å være 42 år gammel.

Her sammen med en '66 Volvo P1800

MVH

105Junior

post-4182-14779328319378_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Gard,

Takker for hyggelig kommentar. 

"Alle" kan ikke ha rød Bertone med GTA replica felger - - Giallo Ocra med Mini Lite-felger gjør seg det også :) :)

Skal vurdere å selge de breddede stålfelgene (14") Kunne aller helst tenkt meg å bytte de i 15" originalfelger

Dere er kun en time unna Tønsberg. Kanskje vi sees?

MVH

105Junior

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen ser super ut! Fin farge også.

Bilen har litt racing stuk, så de felgene kler bilen. Hadde den sett helt original ut elllers, hadde det passet bedre med stålfelgene. (Syntes jeg)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bare 14" i originalfelger vi også. De står på 1750n (som forøvrig skal bli Giallo Ocra). På 2000 GTVn står det Revolutionfelger, som vi ønsker å bytte ut. Da hadde dine breddede passet oss fint! :)

Skulle absolutt fått til et lite møte med dekksparking ila. sommeren :) Vi skal vise vår 2000GTV på tirsdag og regner med at den da blir godkjent, så tar det vel 2-3 dager før skiltene kommer.

Har snakket med en til i fjorden her, som også har en 2000 GTV om å ta en liten kjøretur en dag. Da kan vi jo svinge din vei :)

Send evt. en PM med tlf nr, så kan vi jo snakkes!

Gard

PS: Sjekk bloggene våre: 1750gtv.wordpress.com Her kommer du videre til bloggen for 2000 GTVn via blogrollen på høyre side :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klokken innstilt på sommertid, tørre Vestfold-veier og solskinn - hva gjør man så?   Svaret ga seg selv; fyrte opp Bertonen igår kveld og fikk årets første tur med halvåpne vinduer og god-lyd 8)

105Junior

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se det ja:)

Det ga inspirasjon til å gi gass for å få ferdig 2000 GTV-en.

Det blir neppe tur til helgen, men snart... snart!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott vær og store forventninger til årets "Italiensk Dag"  . Denne gangen var bremesvæsken iorden og jeg skulle kjøre på racerbane for første gang. Først førermøte, med formaninger om pen og fornuftig kjøring. Usikker på om alle fikk med seg dette, da det gikk "unna" på banen med friske forbikjøringer. Utrolig morsomt var det og jeg ble imponert av hva den gamle bilen presterte. Lå som klistret i svingene og på langsiden fikk jeg se rødmerkingen på 4. gir og deretter kjørt noen meter i 5. gir, før nedbremsing :)    

Stor takk til Gard Abrahamsen for lån av hjelm, til en hjelpsom Corsapilot for lån av jekk og til til min nabo i "pit-lane"; AR-85458, for bolt med mutter og skiver, som gjorde at jeg fikk festet en løsnet clutch-wire.

I'll be back ;D

post-4182-1477933210469_thumb.jpg

post-4182-14779332105512_thumb.jpg

post-4182-14779332106464_thumb.jpg

post-4182-14779332107529_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...