Gå til innhold
jensemann

Tetninger/pakninger på boxerkasse?

Anbefalte innlegg

Må muligens bytte pakninger og tetninger på kassa på sprinten. Ønsker helst å beholde kassa ettersom den er i finfin stand, så da må jeg nesten gjøre det..

Noen som vet hvordan denne jobben er? Tenker spesielt på o-ringene(og sim-ringene) til drivakslene.

Setter pris på svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Kjøp Haynes boka til Alfa Sud, der står det greit korleis det skal gjøres (eg tar det på hugsen her...)

Å bytte o-ringene på utgående akslinger meiner eg å hugse ikkje er så vanskeleg. Skru ut dei 4 unbraco boltene og trekk ut flens uniten. Hugså ta ut speedometer giveren på passasjer sida før man trekker ut flens uniten.

Hold styr på shimsene slik at riktig antall kjem på plass igjen når det skal monterast.

Ellers så synes eg at det vanskeligast er å få tett girvelger akslingen....

Mvh Ketil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Kjøp Haynes boka til Alfa Sud, der står det greit korleis det skal gjøres (eg tar det på hugsen her...)

Å bytte o-ringene på utgående akslinger meiner eg å hugse ikkje er så vanskeleg. Skru ut dei 4 unbraco boltene og trekk ut flens uniten. Hugså ta ut speedometer giveren på passasjer sida før man trekker ut flens uniten.

Hold styr på shimsene slik at riktig antall kjem på plass igjen når det skal monterast.

Ellers så synes eg at det vanskeligast er å få tett girvelger akslingen....

Mvh Ketil

Må nok ta med kamera og dokumentere nøye hvis jeg skal få det sammen igjen ja :P

Ser ut som det er både o-ringer og simringer rundt den "huben" og det ser ut som den må splittes med spesialverktøy.

Er det vanskelig å få den tett etter du har bytta til ny simring? Det hørtes jo litt kjedelig ut..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viss det er berre på utgående akslingene du skal tette, så er det ingen simme ringer.

Det er ein stk o-ring på kvar. Dei er lette å bytte. Sjå svaret mitt ovenfor.

Det vanskeligaste er å få ut speedometer sensoren. Men det går nok bra.

Viss ein først skal gjera noko på girkassen, så vil eg tru at dette er det lettaste.

Det trengs ingen spesial verktøy (nokon må rette meg om eg tar feil.....)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok ut motoren i dag og begynte og demontere kassa. Fikk ut speedometergiveren

Det stemmer at det er en o-ring der ja, men man kan splitte den delen(som inneholder lager etc i flere deler), og etter sprengskisser jeg har funnet skal det være en simring der, det inneholder også de settene jeg har kjøpt.

Jeg har jo mekanisk speedogiver på kassa mi, og den har et lite plastdrev som selvsagt var knekt og lå og slang i diffhuset... Noen som har plastdrevet eller evt hele skiten?

Lurte også litt på disse spennhylsene, bør de byttes eller kan jeg bruke de gamle igjen?(Tenkte kanskje og ta ut hele innmaten, helt unødvendig ja, men bare for gøy :P )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...