Gå til innhold
simstr78

Min AR 156 1.6 ts 99mod

Anbefalte innlegg

Heisann.

Da har vi byttet ut den gamle "konebilen" med en litt mere morro bil, synes jeg i allefall. 99mod AR 156 1.6 ts med 132`km på telleren.

Er relativt ny på forumet og i Alfa klubben så tenkte å kline til å lage en tråd på den siden jeg aldri har gjort det før..

Bilen virker til å være i veldig god stand og har ikke vært i eie av typiske mekke mennesker. En god bunke med kvitteringer fulgte med, så den er godt servet. Fullt servicehefte er det også.

Har nå best time på Autovia i Sandvika for bytte av reg.reim og variator siden det var tiden for det nå.

Ellers er dette planen fremover.

- Bremseklosser bak

- Termostat

- røkfarget sideblink

- håndbrekkwire

Har også gått over bilen og shinet den litt så den ser litt freshere ut. Polering osv. Utover dette tror jeg ikke det skal gjøres så veldig mye da jeg synes den har et genialt utseende som den har. Styling er vel ikke så poppis inne her uannsett..  hehe..

SS

Alfa156Forran.jpg

Alfa156hside.jpg

Alfa156intr.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var register reim og kam variator byttet. Må si jeg ble svært overrasket over hvor stor forandring dette ble på motoren. Dieselklakkingenble så godt som borte og responsen på motoren vesentlig bedre. Føles mye friskere å kjøre nå.

Har også byttet til røkfargede sideblinkers. Veldig fornøyd med det altså...

Termostat og luftfilter er også byttet. Olje og filterskift ble også tatt ved reg.reim bytte.

Men etter litt nøyere ettersyn har jeg funnet noe rust i kanal og litt i gulvet. Dette skal tas i uke 35 så den blir klar for saltede veier til vinteren. Skal også lakkere frontfangeren som har blitt litt ruskete etter mye knuff i Oslotrafikken og steinsprut. Ser også ut til at jeg bestiller sideskjørt fra alfastumper som ligner veldig på de orginale som ble levert med sportspakken. Så da blir det nok fin bil etterhvert.

Forresten...

Noen som har erfaringer med barnevogn i disse bilene? Ser ut til at vi blir en til om noen mnd så er litt usikker på om vi må bytte ut med stasjonsvogn...

Inspill??

SS

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi hadde 156 en kort periode med barnevogn, det gikk helt fint så lenge vi tok av hjulene, da fikk vi plass til begge deler i bagasjerommet. Så, det er mulig med litt jobbing.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...