Gå til innhold
integrale

Glassblåsning, hvordan?

Anbefalte innlegg

Hei

Tenkte å få av maling og korrosjon på endel alu deler. Glassblåsing er vist tingen? Hva trengs for å gjøre dette selv?

Leif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sandblåseskap, ut med sanden og inn med glass! husk at glassblåsing utvikler mye mere varme og friksjon enn sand.

vær veldig forsiktig ved blåsing av alu. glassblåsing avvirker også mye mindre enn sand.

kan hende du bør ha andre munnstykker også, men det er jeg ikke sikker på. bruker de samme på jobben.

i og med at glassblåsing fjerner mindre materiale må man noen ganger pusse først for å oppnå ønsket finish

når man feks. lager alubraketter og liknende.

sikkert noen andre her som kan mere om dette enn meg.

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for ïnfoen, det vil si at jeg kan bruke sandblåsings utstyret. Noen som vet hvor de selger blåse middelet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk nei til svar når e spurte en kar her for noen uker siden, mulig han ikke hadde greie på det da, sånn som meg  :) Får ta meg ei runde og teste kor det fungerer. Var oppe med en kjenning av deg på Jula og handlet vannutskiller her for leden  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...