Gå til innhold
Peer

SOLGT Enestående 166 Ti 2.4 JTD 20V

Anbefalte innlegg

Grunnet tilbakevendende handlekribling, og lite behov for stor bil, vurderes denne perlen solgt.

I mitt eie (siden des -08) har den fått komplett understellsbehandling, regreimbytte/ service hos Carrozzeria Alfa, lett massasje av motor (210hk/450Nm) og splitter nye Pirelli P ZeroNero sommerdekk, i tillegg til vanlig klapping, stryking og kjærlig behandling.

Bilen har akkurat rundet 33000 km.

Stjeler forrige eier Arvid's beskrivelse, siden jeg neppe kan gjøre det bedre selv:

"Dette er en fantastisk kjøremaskin som enkelt og greit bare må prøves. Den takler lekende lett inspirert kjøring og frakter deg lydløst og behagelig på langtur. Byggekvaliteten og følelsen du får i 166 finner en ikke på andre like gamle Alfa. Dette er uten tvil Alfa's premiumbil og bygget deretter. Akkurat denne bilen er en av de sjeldne TI-utgavene som det såvidt jeg vet bare finnes 2-3 av i landet. Den skiller seg markant fra andre 166 med 20mm senking,4-stemplede alu-kalipere fra Brembo,sportslig understell med stivere dempere/stabstag,235/40-18 Pirelli P Zero Rosso på helt spesielle felger og TI-emblemer.

Innvendig er det gjort et par diskrète ting : Mansjettene rundt gir og håndbrekk er trukket i fineste italiensk sort skinn med grå sømmer for å matche sølvfargen på midtkonsoll. Låseknappene i dørene er i dreid aluminium. Bakpotta er byttet til rustfri Novitec med to passe store utblås. KN innsatsfilter er også montert for litt bedre pust i motbakkene.

Utstyrsmessig så har denne bilen det meste :

- Sort skinn i hele kupèen og i dører

- 8 airbags

- Elektriske seter med memory på førersete

- Multifunksjonsratt

- 6 trinns manuell og meget presis girkasse

- Navigasjon

- Integrert telefon

- Regnsensor

- Ryggesensor

- Varme i frontrute

- Cruisekontroll

- Bi-xenon

- Automatisk klima

- 6 platers CD spiller i bagasjerom

- Webasto kupè og motorvarmer

Det følger med helt nye piggfrie Pirelli vinterdekk,225/45 på originale 17" Alfafelger. Harman Kardon Hi-end anlegget som var tilgjengelig som ekstrautstyr kan også følge med for den som er interessert å montere dette selv. Det består av en DSP forsterker produsert av HK,10 kvalitetshøytalere og komplett kabelmatte. Alt originalt og meget kostbart utstyr innkjøpt med tanke på ettermontering. Bare forsterkeren alene koster 10000,- over disk."

Pris:359 000,-/bud

Tlf: 930 04 128

post-57-14779325943169_thumb.jpg

post-57-14779325943538_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er på en ukes tur i Nord-Norge, om noen fom. Tromsø og sørover skulle være interessert i en titt.... Kom meg forresten på nordsiden av Saltfjellet før jeg trengte mer diesel - etter å ha fylt tanken på Dal/Eidsvoll Verk  ;D.

0.56 l/mil  etter 100+ mil med aktiv landeveis- ; og litt bykjøring 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig at du ikke får solgt Peer.

Hadde denne bilen hardt i "tenkeboksen" da Arvid hadde den. Nydelig bil

Mulig jeg blir nødt til å kjøre egen bil i jobb om noen måneder, og da står vogna di høyt på lista. Hva tenker du ang min GTA i såfall?

Sondre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge prisen er rett, er intet utenkelig..... ;) Som du sikkert vet kan en GTA fort bli dyr å eie dersom den ikke er fulgt opp på rett måte, men din ser da riktig bra ut...?

Jeg har jo et par andre prosjektbiler som tar både tid og penger, så lysten på en bensinslukende  GTA er vel litt mindre enn før, men så var det den lyden, da.... ;D8)

Du får ta kontakt om det blir aktuelt, så får vi se om vi blir enige.... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkelte har uttrykt litt skepsis for at bildene i annonsen er gamle, så her er et par bevis på at bilen fortsatt ser bra ut, selv sammen med sin eldre slektning, som forøvrig skal pakkes bort for vinteren etter denne helga.... ;). Vinterfelgene har kommet på 166´en, originale, må vite...

post-57-1477932678353_thumb.jpg

post-57-147793267839_thumb.jpg

post-57-14779326784262_thumb.jpg

post-57-14779326784608_thumb.jpg

post-57-14779326784961_thumb.jpg

post-57-14779326785318_thumb.jpg

post-57-14779326785676_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gjort avtale om innbytte i en fornuftig stasjonsvogn første halvdel av neste uke, så det finnes muligheter for å gjøre et kupp de neste dagene for den som kommer med et fornuftig bud..... ::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en flott bil folkens! Ser den som regel flere ganger i uken!

Jeg har et forslag... la Frida få kjøpe 156'en og mora di kan få 166'en til Per. ;)

Ikke sikkert faren deres vil syntes det er like gøy med 166 på banetreffa, men du verden for en vogn. Er den like fin som den var når Arvid hadde den så er den et smykke av en bil.

Så kan du heller overta Delta'en og bytte ut den fislete T3'en i noe skikkelig. Så selge den eller noe. Den står jo bare i veien alikevel. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...