Gå til innhold
Goldie

Goldie's 156 GTA

Anbefalte innlegg

Må vel lage en tråd her om min GTA.

Bilen er en en 2002mod med 70' på teller'n akkurat nå.

Kjøpte bilen rett før nyttår, og har kost meg som en unge fram til nå(tror jeg blir unge litt til også).

Foreløpig har jeg ikke gjort noe særlig med bilen, har satt inn en CDA luftfilterboks.

Planen er vel å oppgradere litt etterhvert. Eksos, Squadra chip, understell og bremser er på ønskelista.

post-52-14779325939078_thumb.jpg

post-52-14779325940034_thumb.jpg

post-52-14779325940823_thumb.jpg

post-52-14779325941843_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hyggelige tilbakemeldinger. Takk for det.

Hansy.....jeg tok meg den friheten jeg....regner med at det er greit ;)

Har ikke bilder av interiøret, men kan røpe at det er helt svart, men kommer nok et bilde av det her etterhvert.

Snart helg nå....vekker dyret for en tur etter jobb i dag 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hyggelige tilbakemeldinger. Takk for det.

Hansy.....jeg tok meg den friheten jeg....regner med at det er greit ;)

Har ikke bilder av interiøret, men kan røpe at det er helt svart, men kommer nok et bilde av det her etterhvert.

Snart helg nå....vekker dyret for en tur etter jobb i dag 8)

Er det skinn? ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin bil du har der, tipper den går som et skudd  :). Ikke mange i landet av denne sorten og det blir vel neppe flere pga avgift systemet. Jeg er ikke så glad i svarte felger, sånn er det når man er blitt for gammeldags  >:(

PS: bilde av interiøret ønskes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin bil du har der, tipper den går som et skudd  :). Ikke mange i landet av denne sorten og det blir vel neppe flere pga avgift systemet. Jeg er ikke så glad i svarte felger, sånn er det når man er blitt for gammeldags  >:(

PS: bilde av interiøret ønskes

Kommer nok bilder av intr. men det er jo svart det også da ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for positive tilbakemeldinger på bilen min.

Har nå fått vogna ut på bane på ID 09.

Fortsatt bra fornøyd med bilen, bremsene holdt bra, motorlyd og følelse var bra, den største skuffelsen var egentlig understellet(nå skal det sies at det som sitter på var nytt i 02 også, slik at det kan være noe slitent). Syns bilen var veldig tung foran, og hadde "plog"tendenser i sving.

Dette blir uten tvil det første som skal oppgraderes på bilen. Er litt usikker på hvilket kit enda, men har vinteren å sjekke dette ut på.

Sondre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for positive tilbakemeldinger på bilen min.

Har nå fått vogna ut på bane på ID 09.

Fortsatt bra fornøyd med bilen, bremsene holdt bra, motorlyd og følelse var bra, den største skuffelsen var egentlig understellet(nå skal det sies at det som sitter på var nytt i 02 også, slik at det kan være noe slitent). Syns bilen var veldig tung foran, og hadde "plog"tendenser i sving.

Dette blir uten tvil det første som skal oppgraderes på bilen. Er litt usikker på hvilket kit enda, men har vinteren å sjekke dette ut på.

Sondre

Du får "sørfe"litt på alfapower,der er det ein del som har oppgradert GTAene sine med div understelldeler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøff bil :)

Så den på Italiensk dag. Der var det jaggu en økning i 156 GTA representasjonen på 400% siden ifjor...

Heisann!

Flere med GTA her jo.....var det du som kjørte den svenske SW'en?

Og forresten.....har du gjort noen oppgraderinger på bilen din?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du fortsatt vil ha en noget familievennlig utgave, kan jeg anbefale det jeg fikk gjort med min 156 GTA:

-Q2 diff

-HB Bilstein dempere

-stabstag

-330 mm Brembo

Holdt følge med en M3 i svingene på Rudskogen med dette; han dro riktignok litt fra på langsidene... ::)

Vil du ta den "helt ut" er det coilovers som gjelder, men da er det viktig at det hele blir avstemt rett - broderens (nå Arvids) 147 GTA er et godt eksempel på nær optimalt oppsett, synes nå jeg (og Tom på CA)...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøff bil :)

Så den på Italiensk dag. Der var det jaggu en økning i 156 GTA representasjonen på 400% siden ifjor...

Heisann!

Flere med GTA her jo.....var det du som kjørte den svenske SW'en?

Og forresten.....har du gjort noen oppgraderinger på bilen din?

Stemmer det, den svenske SW GTA'en...

Foreløpig er den helt original. Den har 330mm bremser, så da mangler i grunnen bare Q2 diff og FSD dempere med passende fjærer og muligens et stag foran.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt bilen på langtur de siste dagene, og har kjørt 200mil.

Kan ikke få fullrost den motoren, og med et snittforbruk på 0,8 på denne turen syns jeg var veldig bra.

Hærlig å kjøre forbi dieselbiler med svartrøyk bak, og ikke bruke stort mer drivstoff enn dem :o

Forza bensin 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var vel kanskje deg jeg møtte på E18 mellom Kragerø og Skien i går i 15.30-tiden.. var hvertfall en sort 156 GTA med sorte felger..

Jeg kjørte rød Fiat Coupe med hvite felger :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...