Gå til innhold
Exylon

Deler til Fiat Ritmo Ø.K.

Anbefalte innlegg

Hei igjen...

Trenger noen deler til min Fiat Ritmo Abarh, og lurte på om noen her hadde noen deler liggenes...

Det jeg trenger er :

- senkesett.. trenger virkelig dette.. er jo umulig å skaffe nytt, så må se om jeg kan skaffe brukt.. hvis ingen vet noe sted de selger nytt da.. :)

- 2 store nye lykter foran..  de 2 største som er i 4-lykters grillen

- recaro baksete.. med midt-armlende.. er ikke det på mitt

- "innertak".. mitt har falt helt av, og ar prøvd å fikse det, men var umulig å få festet det skikkelig.. ble ødelagt i prosessen

- alt av plastikk deler utvendig.. speil-lister++

- Tak vinge som skal på toppen av bagasjeluke..

Håper noen har noe av dette liggende på lur noe sted.. :)

IMG_2997.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tøff bil. foretrekker nok original lykte opsett  da.

tror du sliter litt med en del av de delene.

jeg har litt abarth deler liggendes.

lykter,spoiler bak, recaro seter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tøff bil. foretrekker nok original lykte opsett da.

tror du sliter litt med en del av de delene.

jeg har litt abarth deler liggendes.

lykter,spoiler bak, recaro seter

hehe, jeg satte på den grillen igår.. synes den faktisk er finere.. :)

MEN, du har lykter, spoiler + recaro baksete med midtarmlene?

i hva slags stand er dette? mulig å slenge opp et bilde av sakene? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det baksete der er nok ikke fra en abarth.

den kom kun med 2 forskjellige interiør  (130 tc) det gråe du har bilde av der og siste facelift som kom sent i 85. sort med rød fiatlogo.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Driver og pusser litt på motorrommet, og jeg er nødt til å ha et nytt varmeskjold av noe slag.. ser ikke veldig pent ut sånn det er idag..

Noen tips om hvor jeg kan skaffe det? er jo sikkert enn haug med tilpassing.. ;p

IMG_2998.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny eu-kontroll i morgen 14:00... ønsk meg lykke til...  :P

Hvis dette å bra, da går alt bra..

tipper det blir en liten liste denne gangen også gitt..  ikke lett å få skilt på en Fiat Ritmo gitt..  :'(

jeg tipper :

- styreledd høyre side

- eksosanlegg må skiftes

- avgass (som vanlig)   :'(

håper det ikke er mer enn det denne gangen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke mye deler jeg har igjen, baklykter, kaaaansje en grill med lykter, ny spoiler, grenrør, og litt bremse deler.

Lykke til på EU! Tøff bil!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oioi, jeg tok visst feil ang Eu-kontrollen... ble følgende mangler :

1 - Utslitt pusserblad bak

1 - Defekt spyler foran

1 - Skiltlys mangler

2 - Batteri ikke festet

1 - Slakk i hjullager, høyre bak

:D  jeg er ganske lykkelig nå ja... kun å feste batteri, så har jeg skilt! :D 

MEN, jeg skjønner egentlig ikke hvordan de ikke kunne finne mer.. :P

En ting jeg lurer på da : når jeg kjører bilen, så plutselig skjærer den til venstre.. gjør slik litt nå og da.. hva kan det være? spissing? hjelp hjelp.. vil ha dette i orden før ID 2009.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et tips til deg for å gjøre HELE motorrommet vesentligt penere. skaff deg label off fra biltema og få vekk biltema labelen på batteriet :D

Fra spøk til revolver... Her ser det skikkeligt pent ut! Nytt varmesjold er vel en helvetes jobb med å skifte? Litt patina skader vel ikke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et tips til deg for å gjøre HELE motorrommet vesentligt penere. skaff deg label off fra biltema og få vekk biltema labelen på batteriet :D

Fra spøk til revolver... Her ser det skikkeligt pent ut! Nytt varmesjold er vel en helvetes jobb med å skifte? Litt patina skader vel ikke?

hehe, jeg skal fjerne det biltema merket.. :P

Varmeskjoldet vil jeg skifte ja... ikke mulig å smøre på noe greier istedenfor å montere nytt skjold vel?

Er litt VEL patinert akkurat nå.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting jeg lurer på da : når jeg kjører bilen, så plutselig skjærer den til venstre.. gjør slik litt nå og da.. hva kan det være? spissing? hjelp hjelp.. vil ha dette i orden før ID 2009.. :)

Kan hende de Ronal Turbofelgene har et innpress som Ritmoen ikke liker...

Ellers er det jo som forrige innlegg poengterer, sjekk alle ledd og foringer skikkelig og få målt/justert hjulvinkler.

Ritmoen har vel også et derivat av 128-bakstillingene med tverrgående bladfjær og med bærearmer som kan justeres for både camber og spissing.

Dårlige foringe der bak gjør heller ikke akkurat underverker...

JE

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan hende de Ronal Turbofelgene har et innpress som Ritmoen ikke liker...

Ellers er det jo som forrige innlegg poengterer, sjekk alle ledd og foringer skikkelig og få målt/justert hjulvinkler.

Ritmoen har vel også et derivat av 128-bakstillingene med tverrgående bladfjær og med bærearmer som kan justeres for både camber og spissing.

Dårlige foringe der bak gjør heller ikke akkurat underverker...

JE

har ikke kjørt med Ronald Turbo felgene på en stund, så dette skjer med orginal felgene.. :)

Jeg tror jeg har funnet problemet.. det er blitt skiftet ett endeledd på venstre side, og ikke blitt tatt forstillings kontroll, så har hørt at det kan være årsaken til at den trekker til venstre av og til...  eller hva sier dere? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville ha sjekka bærearms foringer. selv om det er byttet endeledd og satt å¨"skjevt" så vil du ikke få plutselige sidetrekk.

du vil da få jamt drag til siden. hadde dette problemet på en av bruksbilene og da var ene bærearmen nesten uten foringer.

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville ha sjekka bærearms foringer. selv om det er byttet endeledd og satt å¨"skjevt" så vil du ikke få plutselige sidetrekk.

du vil da få jamt drag til siden. hadde dette problemet på en av bruksbilene og da var ene bærearmen nesten uten foringer.

:)

ahh, oki.. takk takk.. da skal jeg sjekke dette imorgen.. :)

Er mer plutselig drag, og ikke jamt drag til venstre så..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...