Gå til innhold
Patriq Backlund

Annonse tips - 75 med ITB's

Anbefalte innlegg

Hmm.. noen som ser noen problemer en kontrollør kan pirke på ved registrering i norge? Ser jo listen over modifikasjoner her, men er vel ingen av dem som utgjør noe risk. Ble imponert over motorrommet her :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke du kan registrere med ITB's.

Bl.a. går jo ikke veivhusventilasjonen tilbake in i plenum. Så lurer jeg og på om det er noe annet med ITB's som de ikke liker. Lurer på om det har å gjøre med at flamfellen er borte. Dessuten gjelder vel hele eksossertifiseringen ett system hvor motorn er konstruert med plenum. Uten den er spørs om sertifiseringen godtas ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bl.a. går jo ikke veivhusventilasjonen tilbake in i plenum. Så lurer jeg og på om det er noe annet med ITB's som de ikke liker. Lurer på om det har å gjøre med at flamfellen er borte. Dessuten gjelder vel hele eksossertifiseringen ett system hvor motorn er konstruert med plenum. Uten den er spørs om sertifiseringen godtas ?

? finnes da ingen exhaust sertifisering, i allefall ikke på så gamle biler, eneste som finnes er noe dokumentasjon på støy.

Kan være de forlanger at du skal dokumentere eventuell effekt økning pga trimming :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

? finnes da ingen exhaust sertifisering, i allefall ikke på så gamle biler, eneste som finnes er noe dokumentasjon på støy.

Kan være de forlanger at du skal dokumentere eventuell effekt økning pga trimming :o

Bilen må jo mappes, så da kan man jo like gjerne ta en tur på rulla å. Men siden bilen er så gammel, så blir det vel ingen økte avgifter pga. av det? Eller følger disse eldre doningene gamle importregler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

siden en svenske tipser om en svensk bil til salgs i sverige, vil jeg nevne at i siste klassiker (svensk bilblad) er

det en kjøpeguide om alfa 75 med en av de frescheste 75ene jeg har sett!

::):D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

slik jeg har forstått det, må bilen være førstegangsregistrert i Norge før 1996 for at man kan trimme uten tilleggsavgift. Så uansett tror jeg du må ut med mer peng om den skal være lovlig med mere hester enn originalt. Men er litt usikker på om det var 1996 eller om det gikk på antall år registrert i Norge.

Christer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

slik jeg har forstått det, må bilen være førstegangsregistrert i Norge før 1996 for at man kan trimme uten tilleggsavgift. Så uansett tror jeg du må ut med mer peng om den skal være lovlig med mere hester enn originalt. Men er litt usikker på om det var 1996 eller om det gikk på antall år registrert i Norge.

Christer

10 år i norge ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...