Gå til innhold
Gjest Joachim89

Oljeforbruk på 16v TS

Anbefalte innlegg

Har en 1,8 16V, som har begynt å ryke ved kald motor(ikke blårøyk)

Ryker ikke på varm motor.

Etter siste oljeskift(6000km siden) har den brukt i underkant av 2,5 liter, er ikke dette veldig mye?

Har også store problemer med å få en jevn visning på oljepinnen, den ene siden viser nok rett(ca 80%) mens den andre siden viser alltid langt over max, uansett hvor mange ganger man peiler... utrolig irriterende..

Kjører på agip 10-60

Håper noen har tips å komme med :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2,5 liter på 6000 km er ikke for mye i følge Alfa Romeo. Om den ikke ryker blått, hva ryker den da? Sort? Hvitt? Grått? Min første tanke er at den får for mager blanding på kald gange siden den ikke ryker på varm motor, men det er jo bare gjetninger.

Peilepinnen på 16V TS kan være ganske irriterende ja, men det må nesten bli sånn når pinnen går på skrå ned i sumpen. Du kan jo trøste deg med at det er verre på V6 med fwd ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han som kjøpte 147'en min lurte på hvorfor jeg hadde stroppet fast en fireliters kanne med Agip i bagasjerommet. Den brukte et par liter mellom skiftene, og den bilen var fabrikkny!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, men finns det mulighet for at jeg oljepinnen kan ha visst "feil" så jeg har fylt for mye?

Skal bli spennende å se når jeg skal bytte på 7500km hvor mye som kommer ut.

Skal sjekke tennpluggene ihelgen, jeg var ikke så flink å rense nede i hullene etter tennpluggbytte...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Peilepinnen på 16V TS kan være ganske irriterende ja, men det må nesten bli sånn når pinnen går på skrå ned i sumpen. Du kan jo trøste deg med at det er verre på V6 med fwd ;)

Dette må i så tilfelle kun gjelde 166'en, for på 164 viser den like mye på begge sider av pinnen. :)

På 6000 km kunne jeg glatt kjørt bort 50 liter olje, så 2,5 liter er ikke noe å klage over ::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...