Gå til innhold
Trygve

Stempel til Brembo alu bremsekalipper

Anbefalte innlegg

Ikke om jeg vet ;D,og om ingen flere gjør det så koster ikke nyoverhalte kalippere alt for mye hos Autoprodukt på Tiller

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hadde no vært av større interesse hvis du visste hvor han fikk kjøpt ett stempel, ikke hele caliperen.

Vært opp så sent at du har mistet humøret?

Det var ikke på noen måte meningen å ødelegge for muligheten Trygve(som jeg forresten kjenner) sin mulighet til å skaffe seg et slikt stempel,men heller gjøre han og kanskje flere?,klar over muligheten det er å handle komplett kalipper. Husker jeg ikke feil koster de en del mindre enn 1500.- pr stk,og siden han da tydlighvis trenger kun en kan jo det være et godt og vel verdt alternativ for en forholdshvis rimelig penge. I forhold til å la bilen stå lenge mens han jakter på et slikt stempel er iallefall ikke jeg i tvil om hva jeg ville gjort :-*

Geir Langlo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neida du  ;D

Jeg syntes bare det hørtes litt flåsete ut å råde å kjøpe en hel caliper når han spurte hvor en kan få fatt i stempel, .  Det blir som å løpe over elven etter vann. Har på ingen måte mistet humøret, men høres jo ut som du driter penger..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neida du  ;D

Jeg syntes bare det hørtes litt flåsete ut å råde å kjøpe en hel caliper når han spurte hvor en kan få fatt i stempel, .  Det blir som å løpe over elven etter vann. Har på ingen måte mistet humøret, men høres jo ut som du driter penger..

Nå gjorde vel ikke jeg noe annet enn å foreslå en løsning om ingen hadde et slikt stempel liggende,så at jeg har gitt noe råd om å bruke så mye penger at jeg skal bli stemplet som en som driter penger er vel kanskje å ta i litt?? Jeg skrev jo tross alt om ingen fler vet om et slikt stempel,så har de nye hos Autoprodukt....

Uansett så er det i mine øyne fornuftig bruk av penger å gå for en ny kalipper om det ikke er noen som hoster opp et stempel. Mye bedre det enn å se på en bil som står på bukker og ikke kan bli brukt i mangel av en forholdsvis rimelig del.

Stå på Trygve,og la oss for all del håpe på at du slipper å bruke mindre enn 1500.- på å få brukt bilen din i sommer,for i så fall må du nok belage deg på å være litt øm i hekken etter å ha klemt ut pengene.  ;);D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanligvis pleier ikke jeg svare på "deler kjøpes" annonser med mindre jeg enten har delen, eller vet hvor den kan fremskaffes.

PS : er ikke stemplene like i Ate sine calipere ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanligvis pleier ikke jeg svare på "deler kjøpes" annonser med mindre jeg enten har delen, eller vet hvor den kan fremskaffes.

PS : er ikke stemplene like i Ate sine calipere ?

I såtilfelle er det mulig jeg har stempel ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har letet litt på nettet etter nye stempler til ate og Brembo, men uten hell.  Jeg skulle gjerne gitt deg en av mine, men de jeg hadde i reserve var i ganske dårlig stand de og, så jeg pratet med en kjenning som har god erfaring med maskinering av deler og det skal ikke være noe problem å lage et par kopier.  Hvis andre også ønsker det, kan han sikkert lage et par ekstra.

Christer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uhu, forære høres ut som et tilbud jeg ikke kan si nei til. ;D Hvis du sender meg pm med tlf. nr. eller en sms til 90691671 så kan jeg kontakter jeg deg iløpet av uka.

Geir, jeg har klemt ut endel penger til understell og bremser i vår, men ikke mere enn at jeg kunne fått presset ut de siste 1500,- for å komme på veien. Uansett har jeg kjøpt et sett brukte kalipere og prøver med en overhaling av dem først.

I tilfelle flere har interesse av dette kan dere se tilbud her som jeg fikk fra Bigg Red i england. Uansett var han tom for stempel nå.

repair kit axle set ( 2 calipers ) 28.90. Pistons £21 each, bleed nipples £1.50 each

Shipping £5.90

Rep sett og 4 stk. nye stempel vil da komme seg på ca 1700 NOK inkl frakt mva og tollgebyr. Hvis man i tillegg som meg kjøper et sett brukte kalipere, blir det ikke mange kronene å spare i forhold til å kjøpe ferdig overhalte. Ikke er det sikkert de blir tette heller. Skal huske det til neste gang. :P

Takker for alle innspill

Trygve

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...